dinsdag 8 januari 2019

Caran Dáche - Supracolor Soft !

Van La Couronne du Comte  kreeg ik weer een prachtig ingepakt Cadeautje met daarin de Caran Dáche Supracolor Soft set van 30 potloden thuisgestuurd .. Dank jullie wel 💜💜
Zelf heb had ik nog geen set van 1 van de Caran Dáche potloden tot mijn beschikking dus was ook
erg blij dat ik deze voor jullie mocht Reviewen ....

Deze set van 30 potloden is gemaakt ter aanvulling op de 120 set . Dus in deze set vind je niet de kleuren die je vrijwel in iedere doos tegenkomt .. maar echt 30 nieuwe kleuren ... Een aanvulling dus op je eventuele 120 set !

Allereerst heb ik voor jullie een kleurenkaart gemaakt met alle kleuren  zowel droog als nat 😃 .... En kan je hier al van verklappen dat ze zeer fijn wegwerken met water ....






Mijn eerste plaat kennen jullie natuurlijk al van de review over de Neocolor2  Hier heb ik  de bloemen en bladeren met de Supracolor Soft gekleurd .... Als je rechts naar de bladeren kijkt daar heb ik de bladeren nog niet bewerkt met water .. Het is toch wel een heel verschil he als je de linker gedeelte van de plaat ziet ...Dit is namelijk al bewerkt met water. En wat werkte dat fijn .. De kleuren vloeiden mooi in elkaar over .. Ben ook zeer tevreden over het resultaat ...




















Mijn 2e plaat ben ik gaan proberen om de kleuren wat te mengen .. Ben hier rood oranje en geel gaan gebruiken en dit vloeide ook heerlijk in elkaar over .. Kan niet meer zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben ....

Wat mij erg bevalt aan deze potloden is het feit dat je helemaal niet veel druk hoeft uit te oefenen om pigment te krijgen op het papier .. Ideaal voor mij 💜💜 Omdat ik toch best vaak pijn in mijn handen heb tijdens het kleuren is dit wel een heel belangrijk punt voor mij ...



De laatste plaat die ik heb gekleurd was ik zelf niet zo tevreden over .. Maar nu hij af is is het toch best een mooi geheel worden ...


Of je de 120 set nu wel of niet hebt .. Dit is echt een prachtige set van 30  die ik zeker aanraad..
Deze set is te bestellen bij La Couronne du comte voor 69 euro ....

Informatie van het internet

Het is alweer dertig jaar geleden dat Caran d’Ache Supracolor Soft kleurpotloden werden uitgebracht. Wat is het geheim van deze Zwitserse, wateroplosbare potloden met zacht grafiet? Een excellente dekking, gecombineerd met een buitengewone helderheid van kleur. Dankzij z’n brede diameter is het zachte grafiet van Supracolor Soft ideaal voor grote werken. Verzachten, mixen met vingertoppen, met textuur of te gebruiken als waterkleuren, deze tinten zijn geschikt voor diverse technieken. Deze kwaliteiten hebben deze potloden populair gemaakt bij amateurkunstenaars, grafisch ontwerpers, illustrators en kunststudenten sinds 1988. 

Om deze 30 jaar van stijl, kwaliteit, creativiteit en delen te vieren verrijkt Caran d’Ache het kleurenpalet van de reeks met 30 nieuwe kleuren als toevoeging aan de 120 reeds bestaande kleuren. Ontdek het assortiment van deze gelimiteerde oplage (slechts 9.000 metalen dozen werden gemaakt). 

Caran d'Ache, opgericht in 1924 door Arnold Schweitzer, is het product van de lange Zwitserse geschiedenis van horlogemakers en edelsmeden. Tegenwoordig is Caran d'Ache de belichaming van superieure kwaliteit en wereldwijd erkende expertise. 
Elk product wordt met de hand gemaakt in de werkplaatsen in Genève en combineert traditioneel vakmanschap met moderne technieken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten