zaterdag 8 december 2018

Caran d'Ache Neocolor II !










Van La Couronne du Comte  kreeg ik weer een prachtig ingepakt Cadeautje met daarin de Neocolor2 .. Dank jullie wel πŸ’œπŸ’œ
Ben altijd onder de indruk hoe leuk ze hun pakjes verpakken het is een waar Cadeautje..En een waar feestje om uit te pakken ...

Zelf had ik nog geen ervaring met de Neocolor2 ... Maar daar gaat nu dus verandering in komen .. Wat een geweldig spul is dit zeg ..
Ik heb al eens eerder een review mogen schrijven over de Neopastel na te bewerken met geurloze terpentine... en dit beviel mij al heel goed...

Deze Neocolor2  "krijtjes" kan je dus nabewerken met water...Nog beter!!!

Zelf ben ik altijd wat bang om achtergronden te gaan kleuren omdat ik bang ben het uiteindelijk toch te verpesten .Ik heb een doosje met 15 kleuren gekregen ,, En wat een prachtige kleuren zitten er al in dit doosje zeg! ....


Ik heb als eerst alle kleuren op een losse vel papier gedaan en daarna bewerkt met water .... En wat zijn de kleuren helder zeg .. Hieronder zie je ze zowel droog als nabewerkt met water op papier
nabewerkt met water 


droog 









Het viel me op dat ik niet veel water hoefde te gebruiken om de kleur te "activeren" .... En dat de kleuren heel helder werden .... Ook heb ik maar direct getest hoe de kleuren werden als ik ze zou mengen .... Dit was de eerste keer voor mij .. En moet zeggen dat ik al erg tevreden ben over het resultaat .. En dat nog alleen maar met testen πŸ™ˆ

















En toen kwam de uitdaging... De neocolor2 in een plaat verwerken....Maar na wat tips van onze Sam kon ik aan de slag ... En wat was ik blij met het resultaat!!! Ik heb trouwens eerst raad gevraagd op me groep wat ik nu met de achtergrond moest doen en al snel kreeg ik de tip om warme kleuren te gebruiken .. Zelf ben ik wat minder blij met het rood.. Maar al doende leert men toch? .... Bij de 2e plaat ging het al stukken beter ...



























Het leuke van deze Neocolor2 is dat je maar heel weinig water hoeft te gebruiken om de kleur te activeren.. waardoor je verschillende kleurslagen kan krijgen ...





Mijn 3e project heb ik in mijn Bujo van Mus Creatief gedaan ...Het papier  van deze bujo is vrij dun.. En was best benieuwd naar dit resultaat ....Maar ook hier geen commentaar op ... Wat een prachtig spul is dit en ja ik raad dit ook zeker aan .... 'Vind het ineens super leuk om ook met achtergronden bezig te zijn 😊😊😊😊

Natuurlijk is de Neocolor2 ook in grotere sets verkrijgbaar tot  84 kleuren!! En moet eerlijk zeggen .. Hopelijk ben ik ooit in het bezit van de 84 set ..πŸ’œπŸ’–
De set van  deze 15 kleuren  kun je al kopen voor 15,50 .. Let op dit is een  Kerst aanbieding van  La Couronne du Comte   Dus grijp snel je kans!






 Beschrijving van het internet :
De Caran d'Ache Neocolor II waspastels zijn geschikt voor iedereen - kinderen, studenten, kunstenaars, kunstliefhebbers of voor de nieuwsgierigen! Wat ook uw leeftijd of artistieke ervaring is, u heeft alleen het verlangen nodig om te "creΓ«ren"!

De metalen doos bevat 15 wateroplosbare waspastels, die met verschillende technieken zijn te gebruiken - gebruik natte en droge technieken in dezelfde tekening, regenboogtechnieken, sjabloneren, aquarelleren, impregneren ... en nog veel meer, de toepassingen zijn bijna oneindig


Geen opmerkingen:

Een reactie posten