vrijdag 8 februari 2019

JuwelenKistje- Hanna Karlzon !

Van BBNC Uitgevers / MUS Creatief  kreeg ik het boek Juwelenkistje van Hanna Karlzon thuis
gestuurd ... Dank jullie wel daarvoor 😊💜Het heeft even een tijdje geduurd voor er weer een Review online kwam .. Maar ben terug hoor!!! En ben jullie zeker niet vergeten ... Denk dat je dit wel een heuse kleur dip mocht noemen ...



De omslag van het boek is Mintgroen met een vleugje goud en een linnen rug ... Dit boek bevat weer prachtige platen met Portretten , bloemen, dieren , gebouwen en prachtige Juwelen om te kleuren  Eigenlijk best wel teveel om op te noemen ..... En het papier is zoals we gewent zijn weer van goede kwaliteit .... De platen in dit boek zijn dubbelzijdig gedrukt maar merk  op de groep dat een aantal  mensen hier inkleuren met Stabilo of een ander merk Stift zonder dat het doordrukt! Let op Alcohol Markers drukken ten alle tijde door in Kleurboeken ..

De eerste plaat die ik heb gekleurd heb ik de Caran Dáche Supracolor  soft voor gebruikt ... Heerlijke fijne potloden om met water te bewerken ... Ik heb hier 30 kleuren van dus was wel even puzzelen welke kleuren ik wou gaan gebruiken . Maar heb me toch aardig gered.. .. Het papier hield zich super toen ik het na ging bewerken water... Voor de achtergrond heb ik de Neocolor2 gebruikt .. Dit is dan nog wel wat oefenen voor mij maar ook dit ging prima.... Ben naderhand ook best tevreden over de plaat ....









Mijn 2e plaat heb ik met een vrij nieuw merk potloden gekleurd .. Dus ook dit was even aftasten kwa welke kleuren ik moest gebruiken .... En hoe zouden de potloden het doen op het papier.. Maar zoals ik gewent ben van het papier van  BBNC Uitgevers / MUS Creatief  was er niets aan de hand ... De potlood gleed over het papier ...

Ik ben zeer tevreden .. Of ik het boek aanraad? ... Ja ik raad hem zeker aan...De platen zijn echt prachtig..En er staat wel voor ieder wat wils in ....

Wil je dit prachtige boek eerst zien dan raad ik je even aan via de volgende link  op Youtube te gluren ...

Koop je hem liever direct? Dan is hij te bestellen via  Bol.com 15,99

Beschrijving van het internet :

Juwelenkistje
Hanna Karlzon
Met trots presenteren we de nieuwste
toevoeging aan de befaamde
kleurboekencollectie van Hanna Karlzon.
De inspiratie voor Juwelenkistje komt
van een oud Edwardiaans huis en
zijn tuin. Hanna heeft een dromerige
verzameling illustraties gemaakt: een
mix van portretten, dieren, bloemen,
klokken, vintage juwelen en stillevens
die doen denken aan het begin van de
vorige eeuw. In deze prachtige hardcover
uitgave vind je 96 nieuwe tekeningen.
Hanna haalt haar inspiratie uit de
Zweedse natuur in de omgeving van
haar woonplaats Umeå en voegt daar
droomelementen aan toe. Die plek,
tussen fantasie en realiteit, probeert
ze te visualiseren en vangen in haar
werk. Ze bedenkt de thema's voor haar
kleurboeken zelf, maakt alle illustraties
met de hand en tekent het liefst sterke
vrouwen, bloemen, bossen, huizen en
dieren met heel veel details.
Hanna Karlzon is een illustrator uit
Umeå, Zweden. Ze is de auteur van de
wereldwijde bestsellers Dagdrömmar,
Sommarnatt, Magisk Gryning en Tidevarv
die als eerst zijn uitgegeven in Zweden.
Ze maakt ingewikkelde, gedetailleerde
afbeeldingen met Oost-Indische inkt
die uit haar eigen verbeelding komen.
Ze houdt ervan om bloemen, bossen,
huizen en dieren te tekenen. Ze haalt
haar inspiratie vooral uit de natuurlijke
wereld die haar studio omgeeft in Noord-
Zweden en voegt af en toe een vleugje
art-nouveau, een snufje punkrock en een
scheutje design uit de jaren '70 toe.

ISBN: 9789045323213
Afmetingen: 25,6 x 21,9 x 2 cm
Auteurs: Hanna Karlzon
Bindwijze: Hardcover
Extra: 96 pagina's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten