zaterdag 4 augustus 2018

Review mijn Bijbel Journal

Van BBNC ontving ik (ingrid) Mijn bijbel journal waarvoor mijn hartelijke dank.



Bijbel journaling jullie hebben er misschien wel eens van gehoord. Hiervoor word veel al een bijbel gebruikt, het probleem echter met een bijbel is het dunne papier. Nu is BBNC gekomen met mijn bijbel journal een bullet journal maar dan speciaal bedoeld voor bijbeljournaling. Deze journal bevat ook lekker dik papier zoals we gewend zijn van de journals van BBNC en stipjes.

Voor in het journal vind je een boekje met tips om met bijbel journaling aan de slag te gaan.




Ik zelf ben begonnen met een gedicht wat mij altijd al heel erg aangesproken heeft.





Voor de tekst heb ik een stabilo fineliner gebruikt. Die werkt echt heerlijk op dit papier het papier is lekker glad waardoor je pen soepel over het papier glijdt. De inkt droogt ook snel op waardoor je geen vlekken krijgt met verder schrijven. De voetstappen op de achtergrond heb ik eerst zelf een sjabloon voor gemaakt (de voeten alleen) en toen omheen getrokken met panda pastel krijt, daarna heb ik met het krijt zelf de tenen erboven getekend. Pastel krijt werkt ook super goed op dit papier maar je moet wel even zoals gebruikelijk met krijt geduld hebben tot het goed droog is anders heb ik je een afdruk op de naastliggende pagina staan.





Hierna ben ik weer begonnen met de stabilo fineliner voor de randen van de woorden en het fruit. Om het effect extra te maken heb ik ze daarna ingekleurd met potlood (sudee stile). Het zijn wat goedkopere potloden die ik heb gekozen om te kijken wat deze op het papier doen. Zoals jullie kunnen zien komen de kleuren heel mooi uit op het witte papier. De potloden glijden er als het ware over heen en laten direct een mooie kleur achter.


Nu een mooie inspirerende tekst. Hierbij zijn de fijne letters geschreven met goedkope merkloze fineliners ook dit gaat perfect op het papier. Voor de dikke letters heb ik een panduro acrylic marker gebruikt. Deze marker op waterbasis zie je wel doorschijnen naar de vorige pagina maar niet op een storende manier. Ik vond het nog een beetje kaal dus heb ik voor de achtergrond een sjabloon gebruikt hier ben ik met pastelkrijt. Eerst heb ik de kleur opgenomen met een stukje keukenrol en daarna overgebracht via het sjabloon op het papier. Om het effect extra te maken heb ik de kleuren in elkaar over laten lopen.


Tenslotte heb ik nogmaals mijn zwarte stabilo fineliner gepakt. Omdat ik de tekening al mooi vind in het zwart wit heb daar verder niets meer mee gedaan. Toch wou ik er nog wat kleur aan toevoegen hiervoor heb ik wederom gebruikt gemaakt van een sjabloon. De rode hartjes zijn gemaakt met een ecoline brushpen tot mijn eigen verbazing zijn deze niet te zien op de volgende pagina iets wat ik wel verwacht had.

Al met al is het zeker een aanrader voor mensen die aan bijbel journaling doen of er mee willen beginnen, daar het papier vele malen dikker is dan in een bijbel heb je veel meer mogelijkheden aan materialen die je kunt gebruiken. Daarbij vind ik het ook erg prettig dat je niet door de bijbelteksten heen gaat zoals in een bijbel maar een mooie witte pagina hebt die je kunt invullen zoals je zelf wilt.

Mijn bijbel journal is in twee varianten verkrijgbaar voor 12,99.

Mijn bijbel journal







Geen opmerkingen:

Een reactie posten