zondag 18 maart 2018

Grayscale boeken Action

Misschien ben ik wel te veel verwend met de wat duurdere kleurboeken hoor maar de meeste kleurboeken van de Action vind ik vaak wat minder. Simpele afbeeldingen waar ik dus weinig aan vind.

Maar nu liggen er bij de Action in de schappen Grayscale foto kleurboeken. 


Voor 89 cent per stuk zijn deze te koop in de varianten; Vintage, Flowers en Food. Van mij mogen ze met veel meer van dit soort boeken komen. Wat een ontzettend gave platen staan hier in. Zoals de titel al verklapt zijn het foto's die zijn omgezet naar Grayscale kleurplaten. Sommige zullen de platen misschien wat donker vinden maar door goed in laagjes te kleuren heb je hier geen last van.


De eerste die ik heb gekleurd kwam uit het boek Food. 
In dit boek vind je allerlei soorten eten terug van gezonde dingen zoals groente en fruit tot snoepjes en gebak. Het enige nadeel is wel dat ik tijdens het kleuren de Cakepops tot leven zag komen waardoor je bijna zelf trek krijgt.









Het tweede boek waar ik in ben begonnen is het boek Flowers. Door dat het een foto is die omgezet is komt de bloem ook echt goed tot zijn recht. Vaak zie je toch bij getekende bloemen hoe zeer tekenaars hun best doen dat het toch niet helemaal natuurlijk oogt. Allerlei soorten bloemen zijn er terug te vinden in dit boek. 









Tenslotte heb ik een plaat uitgezocht in toch wel mijn lievelingsboek in deze serie Vintage.
Dit boek staat vol met foto's gemaakt in ongeveer de jaren 50 denk ik gezien de fotomodellen. Allemaal vrouwen in verschillende posities alleen of met meerdere tegelijk. Zelf ben ik groot fan van Vintage dus dit boek springt er voor mij echt uit. 












Al met al echte aanraders van boeken voor de liefhebbers van Grayscale. Ook als je niet zeker weet of Grayscale wat voor je is zou ik deze boeken aanraden. Tenslotte met een boek van 89 cent is er geen ramp gebeurd als blijkt dat je het toch niet ligt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten