zaterdag 9 september 2017

From Holland with Love - Masja van den Berg !

Van Masja van den Berg hebben wij dit prachtige boek From Holland with love mogen ontvangen. Onze dank daarvoor. From Holland with love is de perfecte naam voor dit prachtige boek. Alle tekeningen zijn zelf getekend door Masja. Dit kleurboek heeft vele leuke kleurplaten wat allemaal met Nederland te maken heeft. Leuke leeuwen, windmolens, klompen en tulpen en nog veel meer. Het boek heeft een harde kaft waardoor de uitstraling van het boek meer luxe geeft. Ik zou zo dit boek als cadeau weggeven aan mijn buitenlandse vrienden en familie.

Als eerste kleurplaat heb ik gekozen voor de kuspoppetjes. Ik heb geprobeerd met zo veel mogelijk blauw tinten (beetje het delfsblauw idee) te kleuren. Het papier drukt een beetje door. Maar dit geeft eigenlijk niet want er zit op elke pagina een scheurrandje. Dus je kan eventueel de kleurplaten eruit halen. Ikzelf vond het niet heel erg fijn kleuren met stiften (Stabilo). Het papier zuigt het inkt snel waardoor je moet uitkijken voor het rullen van het papier.

De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met aquarell potloden. Dit papier is heel erg fijn om te kleuren met potloden en zelfs met water bobbelt het papier weinig. Ik ben hier dus ook zeer tevreden over.

Dit boek is erg leuk als je van Holland houdt. Ook voor de niet liefhebbers zitten er veel leuke kleurplaten over bloemen en vogels (pauwen en andere vogels). Ik vind altijd alle kleurplaten van Masja een lieve uitstraling hebben zo ook dit boek. En daarom ben ik ook erg blij dat ik dit boek mocht reviewen!! Ik wil iedereen veel kleurplezier wensen met dit boek.


Het eerste wat mij ( Ramona) aan dit boek opvalt in tegenstelling tot de andere boeken van Masja is de harde kaft.
In dit boek staan allemaal kleurplaten geinspireerd op Nederland. Denk hierbij aan molens, leeuwen, klompen, orgels en andere typisch nederlandse onderwerpen.
De kleurplaten zijn enkelzijdig gedrukt en er zit een perforatierand in waardoor je de platen er zonder enige moeite uit kunt halen.



Doordat de platen enkelzijdig gedrukt zijn hoef je niet bang te zijn voor doordrukken op de volgende kleurplaat. Ik heb daarom ook gekozen om 1 plaat in te kleuren met stift en 1 plaat met gelpennen
Ook is  het papier  lekker stevig  waardoor het niet door drukt naar de andere kant, wat ik zelf heel prettig vind.
Ook zitten er achter in het boek plaatjes die je kunt inkleuren en kunt gebruiken voor social media. Deze plaatjes kun je dan op een kleurplaat leggen om bijvoorbeeld je work in progress te laten zien.
Dit boek vind ik een echte aanrader.




Dit boek is dan ook ietsje duurder dan de delen die we al kennen Maar is het ook dubbel en dwars waard ..
Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 9,99

Samenvatting

From Holland with love is een prachtig boek met uiteenlopende kleurplaten geïnspireerd op Holland. Dit romantische én stoere kleurboek voor volwassenen is een lust voor het oog. Kleurfanatici en liefhebbers van het detail zullen er veel plezier aan beleven. Voor buitenlandse toeristen die verliefd zijn geworden op Nederland is het kleurboek een fantastisch souvenir. Alles komt voorbij, van molens tot leeuwen en van melkmeisjes tot bebloemde fietsen.



1 opmerking:

  1. Mooi review, ik g er van de week ook aan beginnen. Ik had gehoopt dat je juist goed met Stabilo's zou kunnen kleuren maar dat is dus niet zo

    BeantwoordenVerwijderen