zaterdag 22 april 2017

Suske en Wiske de kleurrijke klassiekers


Van WPG uitgevers ontvingen wij het kleurboek Suske en Wiske de kleurrijke klassiekers.



Zoals de titel al zegt eigenlijk vind je in dit kleurboek covers van de klassieke boeken van Suske en Wiske. Deze broer en zus hebben al heel wat avonturen beleefd met hun tante Sidonia, Lambik, Jerome, professor Barabas en vele anderen.

Op de ene pagina zie je een kleurvoorbeeld en aan de andere kant kun je zelf kleuren. Je kunt het voorbeeld volgen maar ook zelf beslissen welke kleuren je wilt gebruiken.



Ik ben begonnen met de wolkeneters. Hiervoor heb ik mijn potloden gebruikt uit de enige echte enorme kleurdoos voor volwassenen. Het papier is lekker glad en de potloden glijden daardoor over het papier. Vanwege de zwarte achtergrond komen de kleuren nog mooier uit.



Daarna heb ik allerlei goedkope merken stiften gepakt en ben het eiland amoras kleur gaan geven. Hiermee onder vond ik ook totaal geen problemen de stiften glijden makkelijk over het papier, het papier rult niet ook niet als je meerdere keren over dezelfde plek gaat en misschien wel het belangrijkste het drukt ook niet door.



Als laatste heb ik mijn stabilo’s gepakt en ben aan de slag gegaan met het sprekende testament. Deze kleuren ook echt geweldig op dit papier. Door drukken is ook hiermee geen probleem.

Al met al een boek waar ik alleen maar enthousiast over kan zijn. Ik moet toch bekennen dat Suske en Wiske ook wel een beetje jeugdhelden zijn van mij.




Ben je ook al enthousiast? Via Bol.com voor 7,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten