woensdag 12 april 2017

Natuur Mandala,s - Annemarie Vermaak !

Van BBNC uitgevers kreeg ik het boek Natuurmandala's  van Annemarie Vermaak thuis gestuurd . Dank jullie wel ;)


Naar dit boek heb ik echt uitgekeken..De uitstraling van het boek is prachtig ... En wat een prachtige platen staan hier in zeg ....
Iedere plaat is enkelzijdig gedrukt ... Dus voor veel materialen geschikt ....
Ook een voordeel is dat dit boek ook weer een prachtig formaat van 30x30 cm heeft...

In dit boek vind je kleurplaten van  vlinders en kevers tot pauwen en koi karpers , Kikkers en veel bloemen ... alles gebaseerd op Natuur. Een heerlijk boek om in bezig te zijn dus 😉


De eerste plaat die ik heb gekleurd Was een mandala met allemaal bloemen .. Toen ik hem zag wist ik dat ik hem wou kleuren ik heb hier voor Stabilo fineliners en Gelpennen gebruikt... Ondanks dat ik geen bloemetje meer kon zien ben ik erg tevreden met het resultaat .... Helaas voor jullie niet te zien maar heb hier ook Glitter Gelpennen bij gebruikt ... Dit effect maakt het nog extra leuk .. Heb er even een close up van gemaakt zodat je toch een beetje de indruk hebt hoe het er uit ziet met de glitters 😀


De 2e plaat die ik heb gekleurd is weer iets met bloemen... Hierbij heb ik verschillende aquarel potloden gebruikt waaronder de merken Lyra Mercurius Maar ook de Staedtler karat .. Na het bewerken met water Hield het papier zich goed .. geen bobbels terwijl ik toch soms iets teveel water had gebruikt .... Ik ondervond ook totaal geen problemen ... Ja dit boek is dus ook geschikt voor Aquarel ...







Zoals jullie al merken ben ik echt fan van dit prachtige boek .. Dus ben je mandala liefhebber en wil je even heel iets anders dan de standaard mandala,s dan raad ik je dit boek zeker aan!! ...
Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 12,50

Heb je liever inzage van dit boek dan is dit natuurlijk ook weer mogelijk .... Hieronder heb ik een filmpje geplaatst

















Wist je trouwens dat op 3-5 een nieuw boek van Annemarie uitkomt? Hij is nu alvast te reserveren zodat je hem direct bij verschijning in huis hebt Ik kan in ieder geval niet wachten .. Hierbij de link 








Samenvatting
Natuurmandala's bevat 35 prachtige mandala's die geïnspireerd zijn op de natuur. Je vindt er allerlei natuurlijke figuren in terug, van bloemen en planten tot insecten en dieren. Ze zijn ontworpen door de getalenteerde kunstenares Annemarie Vermaak, die met haar natuurmandala's een leuke en gemakkelijke manier biedt om creatief bezig te zijn. Van vlinders en kevers tot pauwen en koi karpers , de levendige en gedetailleerde illustraties bieden de mogelijkheid om je verbeelding te laten spreken en je innerlijke kunstenaar te bevrijden. De mandala's zijn gedrukt op extra stevig papier en zijn enkelzijdige bedrukt, waardoor je geen last hebt van doordrukken.

Annemarie Vermaak begon haar carrière na de opleiding Reproductietekenen aan het Grafisch Lyceum Rotterdam als grafisch ontwerper in Amerika. Vijftien jaar later volgde Annemarie de cursus Boeken Illustreren en besloot van tekenen haar beroep te maken. Inmiddels heeft ze twee kinderboeken geïllustreerd, Het enige echte knip- en kleurboek uitgebracht en maakt zij tekeningen en schilderijen in opdracht. Annemarie werkt vanuit haar studio-aan-huis in de vesting van Gorinchem.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten