donderdag 13 april 2017

kleurtechnieken goud/zilver/ achtergrond



Deze week heb ik gekozen voor filmpjes waarin ze laten zien hoe je goud en zilverkleurig kunt maken. In sommige sets van kleurpotloden zit wel goud of zilver maar dan zijn het echt metallic kleuren. Persoonlijk heeft dat niet echt mijn voorkeur maar gelukkig zijn er ook andere manieren om hetzelfde (mooiere) effect te bereiken.



Dit filmpje laat aan de hand van een kleurplaat van Benneth Klein zien hoe je zilver kunt maken met het gebruik van grijze en witte potloden. Zoals zij al aangeeft in het filmpje is het makkelijk met grey scale tekkeningen omdat je hier in al de schaduw effecten hebt. Degene die dit filmpje heeft gemaakt gebruikt prisma color potloden maar uiteraard kun je elk merk gebruiken.



Nu een filmpje waarin getoond word hoe je goud maakt. Hiervoor worden Faber Castell polychromo’s gebruikt maar ook hier geld je kunt elk gewenst merk potloden gebruiken. Het gebruik van deze kleur geeft een mooi sjiek effect aan je plaat. Hoewel misschien wat vroeg nog in het jaar maar ook erg geschikt voor het kleuren van kerst kaarten.



Hou je juist wel van het metallic effect kun je leren hoe je het effect maakt. Hierdoor lijkt je tekening zowat van je pagina af te springen.


Mocht je nog een leuke tip zoeken voor je achtergronden raad ik je aan onderstaande filmpje te bekijken ... 
Met deze techniek drukt het vrijwel niet door.







Deze filmpjes zijn wel is waar in het Engels maar alleen door te kijken leer je al heel veel. Het niet zo goed begrijpen van Engels is zeker geen belemmering om aan de slag te gaan. Ik wens jullie veel succes en ben benieuwd naar de resultaten.

1 opmerking:

  1. Ongelooflijk. Professionele techniek kleurder. Maar waar krijg ik dat geduld.....NO way.
    Veel geleerd. Geduld werkte nu wel, haha. Misschien toch mijn vraag, waarom dat wit gebruikt. ...zegt Henk Kist hier ��

    BeantwoordenVerwijderen