woensdag 12 april 2017

Color your own impressionist!

Toen ik dit boek opgestuurd kreeg dacht ik “ojee zo’n kunstenaar ben ik nou ook weer niet”! Maar ik
zag er wel een uitdaging in…,dus kom maar op…….

Het leuke van het boek is dat er een foto van het originele schilderij in staat zodat je kan zien welke kleuren er toen gebruikt zijn. Achterop iedere kleurplaat staat ook beschreven (in het Engels) wanneer het schilderij is gemaakt, door wie en welk verhaal erachter zit. De kleurplaten zijn dus enkel bedrukt. De kleurplaten kunnen makkelijk uit het boek gehaald worden d.m.v. een geperforeerde rand zodat je je eigen creaties zou kunnen inlijsten.







De eerste kleurplaat heb ik gekozen Omdat ik van dansen hou.
Deze heb ik ingekleurd met potloden van Stabilo en Staedtler. Perfect! Potloden glijden goed over het papier, kleuren komen goed uit, je kan mooie accenten maken, inkt van de volgende kleurplaat drukt niet door. Ben tevreden en stiekem ook wel een beetje over het eindresultaat….:)

Kleurplaat 2: gekleurd met Stabilo 68 en Stabilo potloden. Soms heb je wel eens van die kleurboeken waar het niet in past om met stiften te kleuren. Persoonlijk vind ik dat dit zo’n boek is. Papier kwaliteit is er te dun voor dus stiften drukken door, wat niet heel erg is omdat het enkelzijdige kleurplaten zijn. Papier rult en je ziet heel duidelijk waar je geëindigd bent. Sommige kleurplaten bevatten ook veel priegelwerk en daardoor zijn stiften ook niet fijn.


Ben niet ontevreden. Het is een inspirerend leuk en leerzaam kleurboek wat alleen wel geschikt is voor kleurpotloden. Ik heb wel ontdekt dat ik geen schilders kunstenaar ben maar wie weet iemand
van jullie wel!
Dit boek is natuurlijk te bestellen bij :
Kleurboeken-winkel
Kleurboeken-winkel online




Geschreven door Mariska:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten