woensdag 20 april 2016

Vogelparadijs kleurboek-WBOOKS

Van WBOOKS heb ik het boek vogelparadijs mogen ontvangen ... Dank jullie wel hiervoor!

Als ik het boek binnen krijg valt me direct de prachtige uitstraling van het boek al op ...
wat ziet dat er mooi vrolijk en sierlijk uit.... In dit boek staan prachtige kleurplaten met vogels , bloemen en heel enkel een keer een vlinder ....
Voor mij dus echt een uitkomst want dit zijn toch de kleurplaten die ik graag kleur ...De vogels die in dit boek voorkomen zijn o,a de goudfazant... zwaluwen .. kolibrie, paradijsvogels eigenlijk teveel om op te noemen ...












Als ik het boek door blader valt me op dat het papier wat gelig is maar de kleurplaat zelf wit ...Vind het wel wat hebben en tijdens het kleuren was het niet hinderlijk ....wat ook heel leuk is dat bij sommige platen een stukje voor gekleurd is .... Achter in dit boek staan de kleurplaten nog eens klein afgebeeld met de namen van de vogels je kan ze natuurgetrouw inkleuren maar ook je eigen fantasie hier in gebruiken ,,,,


De eerste plaat die ik heb gekleurd was met aquarell kleurpotloden.. Het papier hield zich goed toen ik er met water over heen ging ... vind het boek erg geschikt voor aquarell...

De 2e plaat die ik heb gekleurd waren gewoon met kleurpotloden allerlei merken door elkaar heen ... Ook hier heb ik geen problemen mee ondervonden ..Eigenlijk vind ik dit boek gewoon te leuk om er met stiften in te kleuren... alhoewel ik  miss wel een keer stift gebruik voor een accentje hier en daar .. Maar voor nu laat ik het mooi bij kleurpotloden ..







Zoals je links bij de kolibrie kan zien heb ik een gedeelte ongekleurd gelaten .. Dit om jullie te laten zien wat ik precies bedoelde met dat het papier wat gelig is maar de plaat zelf wit ....



Al met al heb ik geen negatief woord over dit prachtige boek ....Dit is een boek waar ik nog veel in zal kleuren....En raad hem jullie ook zeker aan!



Dit boek is te koop bij WBOOKS , bol.com maar heb hem ook al in de winkels zien liggen voor het bedrag van 12,95 ...




informatie van het internet:


Welkom in het Vogelparadijs! Een sprookjesachtige wereld in zwart-en-wit,
waar vogels zo klein als insecten wonen onder bloemen zo groot als bomen.
 In dit kleurboek voor alle leeftijden vind je een selectie vogels van over de hele wereld.
Denk aan kleine pimpelmeesjes, bonte kolibries en majestueuze pauwen,
 maar ook jagers als de steenarend en de grote grijze uil.
Op de kleurplaten in Vogelparadijs vliegen ze rond in een wonderlijke wereld van flora en fauna.

De vogellegenda achterin Vogelparadijs biedt volop inspiratie om de platen naar eigen inzicht
óf naar de natuur in te kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten