zondag 17 april 2016

Staedtler aquarell karat !

Van Staedtler ontving ik de aquarell karat potloden ... Dank jullie wel hiervoor!

Dit doosje bestaat uit 12 potloden die met water vermengbaar zijn waardoor je een super leuk effect krijgt waarin de kleuren mooi inelkaar overlopen. Deze aquarell kleurpotloden zijn in setjes van 12,24,48 en 60  potloden te koop ...

Mijn allereerste indruk als ik het doosje zie zijn de prachtige kleuren die hier inzitten, Ik heb dit dan ook even voor jullie in kaart gebracht...

Ik was ze al een paar keer tegen gekomen in filmpjes van Johanna Basford. En was er dan ook heel nieuwsgierig naar..


Ik heb meerdere soorten aquarell kleurpotloden en heb wel eens meegemaakt dat ik het uitveegde met mijn hand En dat mijn kleurplaat dus onder de vlekken zat .dus moet altijd tussentijds met water werken ..... Bij deze aquarell merkte ik direct verschil .. Geen vegen tijdens het kleuren....Wat ik  dus echt een dikke pluspunt vind,,,,

De eerste plaat die ik hier mee heb gekleurd bestaat uit 2 technieken om jullie het verschil te laten zien kwa het droog en nat kleuren....De linkerkant van de leeuw heb ik de  aquarell droog gebruikt ...Ik kon de kleuren mooi onderling mengen en vind de kleuren erg mooi overkomen als je ze zonder water bewerkt...

De rechterkant heb ik dus nabewerkt met water .... hierbij merkte ik dat de kleuren mooi in elkaar overvloeiden ....Maar dat de kleuren toch wat minder fel waren dan dat ik ze droog gebruikte,,,, Toch ben ik erg te spreken over deze potloden ...En vind het erg prettig dat ik ze zowel droog als nat kan gebruiken ...



Deze potloden zijn o,a te bestellen bij CIVO voor 8,50


Informatie van het internet :


  • Hoogwaardig aquarelpotlood in klassieke, zeskantige vorm
  • Met water vemengbaar - kunnen zowel droog als met water gebruikt worden
  • Kleuren onderling perfect vermengbaar
  • Voor een waaier aan creatieve effecten - ook met water en penseel
  • Speciaal voor gelijkmatige, kleurrijke lijnen
  • Breukvaste potloodstift
  • Hout afkomstig van gecertificeerde, verantwoordelijk beheerde bossen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten