maandag 26 oktober 2015

Indiase Yantra's- Uitgeverij Panta Rhei

Een tijdje terug kreeg ik ook het boek Indiase Yantra's Van Uitgeverij Panta Rhei
Dank jullie wel hiervoor

Als ik het boek doorblader dan is me al snel duidelijk wat het inhoud.
Ik was tot nu toe alleen nog maar bekend met mandala,s.
Maar dit boek bevalt me ook zeer goed.
Er staan mooie kleurplaten in. En het is echt een boek om je spirituele krachten te ontwikkelen...
Al houd ik me daar niet zo mee bezig.. Op sommige kleurplaten worden goden gebruikt  uit het Boedisme en ook heb je aan de linkerkant van iedere kleurplaat een toelichting staan en een spreuk.


De bedoeling is dus dat je gaat mediteren om de kleuren te gaan "zien"waar je je kleurplaat mee in kan kleuren.
Zoals ik al zei ben niet zo van het mediteren .. Maar bij het zien van de eerste kleurplaat wist ik direct welke kleuren ik wou gaan gebruiken.En heb hier heel veel glitter gel pennen bij gebruikt.
Vond het erg leuk om te doen.en eigenlijk geen opmerkingen over het papier . En Vind dat het resultaat er mag zijn...






De 2e kleurplaat die ik heb gekleurd trok mij ook aan zonder aarzeling..
En heb hiervoor Stabilo Aquacolors gebruikt.En heb het nabewerkt met water.
Ook bij deze plaat heb ik gewoon kleuren gepakt die mij aantrokken ...En dit dus als resultaat.

Vind indiaseYantra,s een super leuk boek ..En vond het heerlijk om even geen uren bij 1 kleurplaat te zitten.
Zat hier ongeveer gemiddeld een uurtje per plaat bij ....
Ook trekt het mij aan dat de kleurplaten enkel gedrukt zijn..
Ok je hebt dan wel aan de andere zijde de tekst van de volgende Yantra...
Maar zou het doordrukken bij gebruik van stift maakt het eigenlijk niets uit.

Dit boek vind ik een aanrader .. Vond het een erg leuk boek om in bezig te gaan. Er staat veel afwisseling in. En je kan hem gebruiken om te mediteren maar ook gewoon om niet te mediteren.(zoals ik).

Het boek is te koop bij Bol.com voor 9,90

Beschrijving

In dit kleurboek zijn 32 thematische yantra’s opgenomen,
met een beknopte uitleg van de betekenis van de symboliek,
 en suggesties voor het kleurgebruik.

Een yantra is een geometrische figuur die uit verschillende
symbolisch geladen elementen bestaat. Zij straalt kracht en energie uit,
 en is bedoeld om de concentratie en meditatie te verdiepen.
 De yantra is een oeroud symbool dat uit het Indiase tantrisch hindoeïsme stamt.
Het tekenen of kleuren van yantra´s, of het mediteren op een yantra heeft een sterke uitwerking op het onderbewuste,
en vormt daardoor een brug tussen de kosmos en onszelf.
Werken met yantra´s versterkt onze innerlijke krachten en ontwikkelt onze spirituele energie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten