maandag 22 april 2019

Masja's Mandala's !

Sinds een tijdje ben ik in het geweldige team van PerfectSweetColors op Facebook en zo kwam de verrassing dat we van Masja van den Berg het nieuwe boek Masja's Mandala's kregen om een review te schrijven. 


Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus eigenlijk niets met mandala's heb, dus ik zag er een beetje tegenop. Maar toen het boek binnen kwam en ik rustig begon te bladeren was ik aangenaam verrast. Een boek vol "mandala's"die eigenlijk helemaal niet de standaard mandala zijn. Mooie bloemen, vissen, paard, zwanen en andere dieren en figuren die het geheel toch een mandala-look geven.

Het papier voelt zich zeer dik en stevig aan en gelukkig hardstikke glad, waar ik van hou. Alle bladzijden zijn enkelzijdig bedrukt en door een uitscheurrandje ook leuk om eruit te halen en in te lijsten of cadeau te geven. 


Genoeg over het boek op zich gepraat.

Dezelfde avond heb ik mijn eerste plaat uitgekozen en pakte mijn geliefde Faber Castell Polychromos potloden om eens te kijken of dat een goede combinatie zou worden. De Polychromos glijden met gemak over het papier en de pigmentafgifte op het papier is ook heel erg fijn. Ook het  blenden ging ideaal. Nadat alles was ingekleurd ben ik begonnen met de witte aftekeningen en heb hiervoor de Posca gebruikt. Dit ging ook erg fijn. 



Tja een review is geen review zonder dat ik meerdere verschillende potloden heb gebruikt dus op naar de volgende plaat. Voor de allereerste keer pakte ik de Holbein Pastel potloden uit de doos, die had ik net nieuw binnen en wilde ze heel graag uitproberen. De Holbeins zijn heel erg zacht en ze vlogen over het papier zonder enige druk te zetten. De pigment afgifte was waanzinig. Het papier en deze potloden zijn echt een match in heaven.


Er bleef nog een plaat en soort potloden in mijn hoofd zitten en daarom heb ik nog een derde plaat gekozen en heb de Guang Hui potloden gepakt. Bij de Guang Hui potloden moest ik iets meer kracht zetten om het gewenste effect te krijgen maar dat kon het papier makkelijk aan. Ook als ik de bladzijde omdraaide en aan de achterkant keek zag ik geen putjes of stukken waar ik harder had gekleurd. De rand heb ik goud gekleurd met Metallic Brush Pens van de Action. Ook hierbij, ondanks dat het vrij natte inkt was, bleef het papier zeer goed.



Kortom het boek is ontzettend leuk voor iedere kleurder, ook de kleurder die niet zo'n fan is van mandala's! Het is gewoon een musthave voor de kleurder!

Ik ben in ieder geval erg blij om dit boek in mijn assortiment te hebben en zal snel weer een volgende plaat gaan kleuren. 




********

Ook ik ( Jacqueline )  mocht dit prachtige boek van Masja reviewen ...
Zoals velen wel weten heb ik meerdere boeken van haar mogen reviewen .. Maar dit boek is toch wel een slagje anders dan ik van haar gewent ben...

Dit boek bevat prachtige mandala,s met bloemen of dieren ... Het eerste wat mij opviel was dat het Papier ontzettend dik is .. Ben van mening dat je hier veel materialen in kan gebruiken ....Alleen raad ik wel aan bij het gebruik van Alcohol Markers om er even een vel papier achter te leggen invm doordrukken ... Al zou dit minimaal zijn 👌😃

De eerste plaat die ik kleurde was ook direct de eerste plaat van het boek ....  Heb hier mijn PrismaColor Premiers voor gebruikt En dit werkte erg fijn op het papier ...



De 2e plaat die ik heb gekleurd is de Ganesh ... . Heb meegedaan aan de MisteryColorchallenge van me eigen groep ... Moet eerlijk zeggen het was best pittig .... Maar ben best tevreden over het resultaat ...


De platen in het boek bevatten een perforatierand zodat je de plaat er makkelijk uit kan halen wanneer je hem Bijvoorbeeld in wilt lijsten ....







Kortom een prachtig boek die ik aanraad ...








Ook ik mocht dit prachtige boek van Masje van den Berg ontvangen. Heel erg bedankt daarvoor. Nou daar gaan we dan ik die helemaal geen mandala's kleurt, dus het was een hele taak voor mij een plaat te kiezen. Een omdat de platen zo prachtig zijn en eigenlijk niet op de standaard mandala lijken. Daarmee bedoel ik je kan duidelijk zien dat Masja haar hart in de platen zitten. En niet met de computer gedaan is. Uiteindelijk gekozen voor de dromenvanger om het veilig voor me zelf te houden heb ik een kleur schema gebruikt. En ben ik begonnen met mijn potloden. Al snel merkte ik dat het papier wel erg dik is en erg lief is voor mijn potloden dus we gaan even met een beetje water spelen en nu we toch bezig zijn gelijk maar even de Posca testen.
Dat ging super goed ik ben dan ook wel erg trots op mijn plaat. (Geeft zichzelf een schouderklopje)




Ik heb de smaak te pakken op naar de volgende plaat hier gaan we het papier even goed uit testen en veel water gebruiken. Nou niets te klagen het ging zo lekker.  Het is werkelijk een prachtig boek met super fijn papier en prachtige platen. Masja van den Berg ik ben verkocht..










Het boek kost € 9,99 bij Masja op haar eigen website Masjaswebshop
Neem ook eens een kijkje op haar Facebookpagina of Instagram voor inspiratie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten