zondag 17 juni 2018

Kleuren op nummer 3

Van BBNC Uitgevers ontving ik (Ingrid) het boek kleuren op nummer 3 waarvoor mijn hartelijke dank.


Zoals de titel al zegt is dit het derde deel in de serie kleuren op nummer. Er is wel een verschil met de vorige delen. In de vorige delen vond je verschillende platen als bijv dieren en fantasie. Deel 3 bestaat uit 30 platen die een bekende skyline vormen.

Voor deze plaat heb ik potloden gebruikt de sudee stile. Ik heb met een reden voor deze potloden gekozen ze zijn namelijk genummerd. Zoals je kunt zien op de foto heb ik naast het nummer van het vakje het nummer van het potlood gezet. Op het moment dat je aan het kleuren bent is het moeilijk te zien wat het word. Als je er namelijk dicht op zit is het een kleurrijk geheel maar meer niet, echt even afstand nemen van je plaat dus om de afbeelding te zien. Deze plaat bestond uit allemaal kleine honinggraatjes die gekleurd de torentjes in Moskou vormen. Persoonlijk draag ik geen leesbril maar ik zou me kunnen indenken als je dit we doet het wat lastig kan zijn om de nummertjes goed te zien. De vakjes zijn erg licht gedrukt net zoals de nummertjes waardoor je ze na het kleuren niet meer ziet. 





Als tweede plaat ben ik aan de slag gegaan met mijn stabilo 88. Een stift met een bredere punt zou ik niet aanraden. De plaat bestaat niet uit kleine honinggraatjes maar was al duidelijk van te voren te zien wat het ging worden. Hier was namelijk de omtrek aangegeven met nummertjes erin. Erg leuk tijdens het kleuren zie je echt de plaat tot leven komen. 
In dit boek vind je ook platen die opgebouwd zijn uit vierkantjes. Een erg leuke afwisseling. De bladzijdes zijn enkelzijdig bedrukt waardoor je elk materiaal kunt gebruiken zonder problemen met doordrukken te hebben. Met de stabilo heb ik overigens geen problemen gehad met door drukken het papier is lekker dik en mooi wit. 


Al met al een erg leuk boek voor de liefhebbers van kleuren op nummer. Is er dan geen enkel minpunt aan dit boek? Echt een minpunt zou ik het niet willen noemen maar is er één dingetje wat ik mis. Achterin het boek vind je de voorbeelden van de uiteindelijke plaat er staat alleen niet bij vermeld waar de skyline te vinden is. Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben herken ik dus wel de torentjes van Moskou, echter de treinen heb ik geen flauw idee bij welke skyline deze horen. Dus wie het weet mag het zeggen. Graag had ik achterin het boek een vermelding gehad met waar de skyline van is. Maar ondanks dat is het toch een super tof boek! 

Dit boek is te koop bij bol.com voor 9,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten