dinsdag 27 maart 2018

Elke dag een Letter

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het boek Elke dag een Letter thuis gestuurd.....Dank jullie wel
In dit boek ga je iedere dag dus bezig met 3 letters in verschillende vormen van sierlijk tot blokkerig ...
Het boekje heeft dus plaat voor 365 dagen x3 aan letter oefeningen ...
Maar ook kom je leuke texten tegen die je na mag schrijven ...
Het boekje is vrij dik waardoor je soms een wat in de knoei kan komen met de andere pagina...Maar heb me er mee gered hoor.. Het papier is trouwens wat ruwig/korrelig...Ikzelf vind het een fijn soort papier om met een balpen in te werken...









Zoals velen staat ook mijn handschrift mij niet aan en vind die van een ander altijd mooier dan die van mij ha ha ha ...

Dus ideaal dit boekje om te oefenen.. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet zie zitten om het boekje er iedere dag bij te pakken maar zo nu en dan eens.. Als ik dan in de flow zit dan doe ik gerust meerdere letters achter elkaar...







Zelf ben ik erg van het sierlijke style maar dit vergt echt wel veel oefening hoor..
Zelf had ik het ook makkelijker gevonden om per lettertype te oefenen ..
Nu heb je op pagina 3 letter A en op Pagina 34 de zelfde letterstyle B en zo loopt het wat door elkaar in het boek..
Voor mij is het ook niet duidelijk welke oefening kwa kleine letters  er nou bij de Hoofdletters hoort..




Er staan ook ontzettend leuke oefeningen in waarmee je sierlijke krullen kan maken ... Maar bv ook een letterbak waar je je favoriete Letter in kan schrijven die je dus hebt geoefend ...
Toch vind ik het boekje wel erg leuk om in bezig te gaan ...Ik nam hem geregeld mee toen me kinderen nog zwemlessen hadden ...Super handig formaat die makkelijk in de tas past...
Zelf ben ik op de eerste pagina,s eerste bezig gegaan met een grijze potlood en daarna overgetrokken met balpen , Gelpen , Stabilo-fineliner , Brushpennen ..
Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik het met de balpen het fijnst vind werken..En hier zal ik het in de toekomst ook bij houden .Tot ik de oefeningen wat meer onder de knie heb ... .. Maar Je kan hier natuurlijk Alle soorten pennen/Stiften voor gebruiken natuurlijk...

Helaas drukten enkele Materialen wel wat door maar ach dat mag te pret niet drukken ...

Zoals ik al aangaf is het ontzettend leuk om hier ff in bezig te gaan .. Er is trouwens ook ruimte genoeg om je letters te oefenen en ook kan je de datum erbij schrijven van wanneer je de letter hebt geoefend ...Ik oefen in ieder geval verder..En hopelijk kan ik jullie over een tijdje een handletter iets showen met 1 van de geoefende lettertype,s ...

 En ja ik raad het boekje aan .. Dit boekje is trouwens te bestellen bij Bol.com voor 12,50 ...


Samenvatting

In 'Elke dag een letter' krijg je een heel jaar lang de mogelijkheid om elke dag te oefenen met handletteren. Allerlei verschillende lettertypes, alfabetten, quotes en woordjes passeren de revue. Per dag krijg je een opdracht: je maakt na wat er op de pagina voorbedrukt staat. Door de verschillende stijlen raak je snel vertrouwd met de mogelijkheden en zie je je handletterskills in rap tempo toenemen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten