dinsdag 25 juli 2017

Beautiful Creatures


Van  huelish.com mocht ik dit prachtige boek ontvangen. Mijn dank daarvoor!!
Dit boek staat vol met mooie kleurplaten van dieren. De kleurplaten zijn allemaal in Grayscale stijl. Ik bladerde het boek door en de ene na de andere mooie plaat zag ik. Alleen ik dacht echt OMG hoe moet ik hieraan beginnen. Gelukkig kon ik voorin het boek een voorbeeld vinden. Hoe je laagje over laagje moet kleuren. En dus heel geduldig. Dit boek is daardoor ook niet geschikt om met stiften in te kleuren. Daarbij krijg je nooit het gewenst effect.  Als eerste heb ik deze kat gekleurd. Toen ik eenmaal begonnen was viel kreeg ik de smaak te pakken. eerst begonnen met de neus. Verschillende kleuren roze en grijs om een beetje schaduw te creëren .
Daarna heb ik de hele kat lichtbruin gekleurd. Vervolgens met wat donkerbruin de strepen geaccentueerd. En met nog een kleur bruin geprobeerd de haartjes meer in zicht te krijgen. Vervolgens met grijs en zwart een beetje schaduw gecreëerd. Voor de ogen heb ik de kleuren geel, groen en oranje en natuurlijk wit gebruikt.

De achtergrond heb ik met pastelkrijt gekleurd. Het papier kleurt echt super.




Als 2e kleurplaat heb ik deze leuke hond gekleurd.
Heb meerdere laagjes over elkaar gekleurd.

Voor mij zelf vond ik het lastig. Maar wel heel erg leerzaam. Op YouTube heb ik wat filmpjes opgezocht hoe ik het kan verbeteren. Daarnaast staan er vele tips op de website van huelish.com!! Inclusief filmpjes.
Heb wel erg veel plezier beleefd aan het kleuren van deze platen.

Voor een ieder die van Grayscale kleurplaten houdt is dit boek een must!!!

Beautiful Creatures is te koop bij: www.huelish.com









1 opmerking:

  1. Ik heb nog nooit een greyscale plaat gekleurd.. lijkt me erg lastig maar dit ziet er wel realistisch uit. Leuk review

    BeantwoordenVerwijderen