zondag 7 mei 2017

Kleur je dag!

Geschreven door: Renée
Na het grote succes van Kleur je leven! is er nu een tweede kleurboek voor volwassenen:
Kleur je dag! Dit boek bevat vele (Bijbelse) teksten. De afbeeldingen zijn erg gevarieerd en bestaan uit verschillende thema's. Sommige teksten spraken mij totaal niet aan. Maar nu ben ik ook niet gelovig. Andere teksten vond ik prachtig. De kleurplaten zijn steeds per twee pagina's aan elkaar gekoppeld maar kunnen natuurlijk ook afzonderlijk van elkaar gekleurd worden.  Op de ene pagina staat een spreuk met tekeningen er omheen op de andere pagina alleen een tekening, allemaal over hetzelfde thema. Zo zijn er platen met cadeautjes, theekopjes, vogels, bloemen enz.. Wat ik erg leuk aan dit boek vind is dat er achterin een verjaardagskalender in zit!
Het boek zelf heeft een zachte kaft. Het papier is dik en daardoor goed te kleuren met zowel potlood als stift.
Deze kleurplaat heb ik gekleurd met gelpennen van de Action. Dit papier is uiterst geschikt om met gelpennen te werken. Het vlekt niet en rult ook niet. Hieronder is te zien hoe de kalender uitziet van januari tot en met maart eruit ziet











De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met Stabilo en Edding stiften. Het papier is erg goed
geschikt voor stiften. Het druk niet door. Al denk ik wel als je hard druk met de stiften dat het wel doordrukt.








De laatste kleurplaat heb ik gekleurd met Kohl I Noor potloden.
Gekleurd met Kohl I Noor potloden












Kortom: Het is een leuk kleurboek om te hebben. Sommige spreuken vind ik persoonlijk wat wazig maar de kleurplaten zijn erg leuk. Ook de qua moeilijkheid zijn er wat lastige kleurplaten in maar ook hele makkelijke kleurplaten. Ik vind zelf dat dit boek geschikt is voor jong en oud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten