vrijdag 5 mei 2017

Dikke Dames in sprookjesland

Van BBNC Uitgevers ontving ik het boek Dikke Dames in sprookjesland van Julia Woning...
Dank jullie wel ..

De Dikke dames boeken vind ik altijd erg leuk om in bezig te zijn dus verheugde mij ook erg op dit boek ...

En wat is hij leuk zeg ....
Zoals de naam al zegt zijn ze dus in sprookjesland je komt de Gelaarsde kat tegen Assepoester Doornroosje en zo zijn er nog vele andere leuke sprookjes waarin de dames een hoofdrol spelen....

De vrolijke voorkant trekt mij al enorm .. Eigenlijk kan je hier al wat aan zien welke platen er allemaal in dit boek staan .... Wat ik wel heel leuk vind is de formaat van het boek niet te groot niet te klein ... Ow en de platen van dit boek zijn enkelzijdig gedrukt Dus weer voor lekker veel materialen geschikt... Let er wel even op bij gebruik van markers dat je er een papiertje onder legt ivm doordrukken 😉 Het is vrij dik papier.. Maar Markers drukken vrijwel bij ieder papier door😒 Dus neem maar geen risico😊

De eerste plaat heb ik gekleurd met stiften eigenlijk alle merken van Stabilo , Bruynzeel, Edding ..Het kleuren ging echt heerlijk op het papier En de stiften lieten nauwelijks aanzet strepen achter op het papier .. Dit over de kleine vakjes sprekend... Als je naar haar armen kijkt zie je vreselijke strepen.. Dit heeft echt met mijn manier van kleuren te maken ... Ik heb al tips gekregen om rondjes ,achtjes ,streepjes  te kleuren maar grote vlakken krijg ik gewoon niet streeploos.. Ow en noem haar mijn rood kreeftje 🙊 Ik kies namelijk altijd de verkeerde roze om het lichaam te kleuren ...Dus ze is wat hum rood uitgevallen ha ha ha ... Maar dit heeft er natuurlijk niks mee te maken dat ik heel veel plezier heb gehad in het kleuren van deze plaat..


droog
De 2e plaat die ik heb gekleurd is gedaan met de Stabilo Aquacolors.. Een Aquarel potlood die zowel nat als droog te gebruiken is ... Ik heb deze plaat eerst helemaal "droog "ingekleurd" .. En pas toen dat af was met water bewerkt... Dit om jullie het verschil te laten zien kwa droog en nat.. Zelf vind ik hem na het bewerken met water super leuk geworden ... Heb vrij nat gewerkt en het papier hield zich mooi stevig ...
nabewerkt met water 







Zoals je misschien wel al merkt heb ik niets op dit boek aan te merken .... Vind de platen die in dit boek staan prachtig en het kwaliteit papier is super ... dus ja ik raad hem aan 😊


Dit boek is te bestellen bij Bol,com of BBNC Uitgevers voor 14,99


Beschrijving :
De Dikke Dames van Julia Woning zijn op reis geweest door sprookjesland en zijn door haar creatieve en uiterst vaardige hand vastgelegd in verschillende verhalen en op avontuurlijke trips door de gehele geschiedenis van de sprookjeswereld. De vrolijke dames - en soms - heren zijn in prachtige kostuums te bewonderen als reiziger over de zeven zeeën, door duizend-en-een nachten en door Wonderland. Ze sluiten vriendschappen met interessante figuren, maar maken ook vijanden met de schurken. De dames verleiden mannen vanaf rotsen als schone sirenen, komen in de knel bij de veertig rovers of slapen hun roesje uit als schone slaapster. Ze laten hun lange lokken zakken uit hoge torens, vliegen door de avondlucht op een Perzisch tapijtje met een knappe vent en doen drie wensen bij de geest in de fles. Waar ze ook zijn - of dat nou in prachtig kasteel of in een stoffige woestijn is - ze zijn gelukkig nooit alleen en maken het altijd gezellig. De prachtige platen van Julia Woning lenen zich uitstekend als kleurplaat voor volwassenen en geven je meteen een warm fuzzy feeling. Op het extra grote formaat van dit kleurboek komen de Dikke Dames nog meer tot hun recht en zijn ze in vol ornaat te bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten