zondag 16 oktober 2016

Cut & Colour - BBNC Uitgevers !

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het boek Cut & Colour van Annemarie Vermaak thuis gestuurd
....Dank jullie wel hiervoor ...

Annemarie heeft al eerder een boek uitgebracht in deze style maar dan voor kinderen ....(link)
Dit boek heeft ze dus speciaal uitgebracht voor volwassenen. En wat is het een super gaaf boek ...
Ik zal eerst even uitleggen wat de bedoeling is ....
Dit A4 formaat boek bestaat uit 6 kleurplaten die je dus op moet bouwen naar 3D
Ik ben als eerst maar eens gaan kijken wat ik nu wou kleuren en kwam al snel op de krans uit ..
Deze plaat bestond uit 4 pagina,s ( dit kunnen er ook meer zijn )  die je dus moet kleuren en per laag op moet plakken ....
Waardoor je dus een prachtig 3D effect krijgt ...

Hier heb ik van die vierkanten blokjes voor gebruikt die ze ook voor 3D kaarten gebruiken...Dat is een dubbelzijdige tape ..


Het papier pakte de pigment super met kleurpotlood ..... Zelf heb ik niet getest of het voor stift geschikt is maar daar ben ik eerlijk gezegd niet bang voor ....





Toch heb ik  1 minpuntje. Tenminste ik ervaar het als een minpuntje .... Toen ik de platen wou verwijderen uit het boek wou ik het in eerste instantie via de stippellijn knippen,  maar kwam als snel tot de conclusie dat dat toch niet werkte... En heb ze er dus uitgescheurd... Gelukkig maar!!! Want toen ik de afbeeldingen uitknipte viel mij dus op dat sommige bladeren van de bloemen doorliepen tot voorbij de stippellijn die je zou aan moeten houden om de plaat uit het boek te krijgen ....
Dit kan je heel goed zien bij de plaat waar hij volledig in elkaar zit ... sommige bladeren komen buiten het papier waarop ik hem moest plakken .... Terwijl ik hem toch echt in het midden heb geplakt ...
Misschien een optie  om dat voor de toekomst te veranderen?







Voor de rest ben ik heel erg te spreken over dit boek ... Staan erg mooie platen in zoals een vogeltuin, Terrarium en oa een theetafel .. of ik dit vaker ga doen? zeker weten! .... Ben alweer met de volgende bezig ...

Zoals je al merkt ben ik voor de rest goed te spreken over dit boek ...Het is even totaal wat anders dan het kleuren in kleurboeken... En heb er heel veel plezier aan gehad zowel tijdens het kleuren als het in elkaar knutselen....








Dit boek is o.A te bestellen bij Bol.com voor 9,99










 Beschrijving van het internet:


Papercutten is helemaal hip!
Je kunt nu je hart ophalen in het boek Cut & Color van illustrator Annemarie Vermaak.
Het boek bevat zes prachtige driedimensionale diorama's,
ingenieus opgebouwd in minimaal acht lagen (doorkijkjes als het ware),
die je zelf knipt en kleurt.
Laagje voor laagje ontstaat er een prachtig kunstwerk wat iedere muur zal sieren.

Annemarie Vermaak begon haar carrière na de opleiding Reproductietekenen
aan het Grafisch Lyceum Rotterdam als grafisch ontwerper in Amerika.
Vijftien jaar later volgde Annemarie de cursus Boeken Illustreren
en besloot van tekenen haar beroep te maken. Inmiddels heeft ze twee
kinderboeken geïllustreerd, Het enige echte knip- en kleurboek voor kids uitgebracht
en maakt zij tekeningen en schilderijen in opdracht.
Annemarie werkt vanuit haar studio-aan-huis in de vesting van Gorinchem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten