donderdag 28 juli 2016

Caran D'ache Neopastel -Oil pastels !

Van La Couronne du comte kreeg ik een pakje Caran D'ache Neopastel thuis thuis gestuurd, Dank jullie wel hiervoor ...

Toen ik het pakje thuis kreeg gestuurd was ik direct al onder de indruk hoe chique het verpakt was ....De doos was heel mooi ingepakt in een groen cadeau papier met een prachtig lint ... Echt een waar cadeau...

Als ik het doosje open valt me op dat het prachtige heldere kleuren zijn ...De krijtjes zijn op wax (olie) basis en voelen ook wat vettig aan ...









Als eerst wil ik jullie opbiechten dat ik echt helemaal niks weet van dit product ....
Dus ben eerst maar eens op zoek gegaan op het internet wat je zoals met Neopastels kan doen ....
En wat rond vraag gedaan om mij heen ....








Allereerst heb ik ze droog gebruikt om een paar wolkjes te creëren bij een kleurplaat ...
Zelf vond ik het niet fijn om ze droog te gebruiken.






Maar na het zien van Youtube filmpjes kwam ik er al snel achter dat de kleuren heel mooi vloeien wanneer je met geurloze terpentine werkt .... Dus ben toen aan de slag gegaan met een plaat waar ik grote oppervlaktes moest kleuren ( Tip van iemand)  ... Ik heb de Neopastel gewoon direct op het papier aangebracht. En daarna bewerkt met een make-up spons en wattenstaafjes en geurloze terpentine  .... En dit werkte super fijn ... Ik deed dit gewoon door het  watje te dippen in de geurloze terpentine en veegde over het gekleurde gedeelte heen .... De Oilpastel liet zich mooi vloeien ,,




De 2e plaat die ik heb gekleurd naja meer geschilderd is een zeemeermin .. Ik heb hiervoor een kwast gebruikt met geurloze terpentine ....
Ik doopte de kwast in de terpentine en hield hem dan over de Neopastel heen zodat er pigment aan de kwast zat .. zo ben ik gaan "schilderen" ....En ook dit werkte super fijn ....Zie het resultaat hieronder ....





Ik zeg jullie direct ik ben een klungel met verf .. Maar vind dit wel zo fijn werken ...

Of dit de juiste manier was om mee  te werken dat weet ik echt niet maar ik vond het in ieder geval echt een leuke uitdaging .. en mooie heldere kleuren ....

Ondanks dat ik niet alle technieken heb geprobeerd ben ik er van overtuigd dat je hier heel veel mee kan doen ....
hieronder een paar Youtube filmpjes. Helaas kan ik zelf niet tekenen maar op Youtube staan super leuke filmpjes waarin ze laten zien hoe je een tulp kan maken met deze neopastels ...
Filmpje 1- Avond
Filmpje 2- tulp
Filmpje 3-werken met mallen

Voor de technieken die ik heb gebruikt raad ik ze zeer zeker aan Ik had eerst zoiets van is dit wel iets voor mij maar na de plaat van de zeemeermin ben ik er zeer tevreden over ....

De Caran D,ache Neopastel is te bestellen bij La Couronne du Comte

Informatie van het internet

Caran d'Ache Neopastels - 24 Kleuren
[CDA-7400.324]
NEOPASTEL kleuren van Caran d'Ache zijn zowel geschikt voor de veeleisende, gevorderde kunstenaar als de beginnende artiest.
De veloursachtige pastels hebben intense kleuren en een hoge pigmentconcentratie: het is mogelijk om in een keer een grote hoeveelheid ondoorzichtig, gekleurd materiaal aan te brengen in streken of als kleurblokken, te mixen, in batik, stencil of sgraffito. De pastels kunnen op bijna elk materiaal worden gebruikt (gekleurd papier, calqueerpapier of glad papier, canvas, hout, glas, leder) als op droge onderlagen van inkt, acrylverf en verven of water- en oliebasis.

Over Caran d'Ache
Caran d'Ache, opgericht in 1924 door Arnold Schweitzer, is het product van de lange Zwitserse geschiedenis van horlogemakers en edelsmeden. Tegenwoordig is Caran d'Ache de belichaming van superieure kwaliteit en wereldwijd erkende expertise.
Elk product wordt met de hand gemaakt in de werkplaatsen in Genève en combineert traditioneel vakmanschap met moderne technieken.

€ 40,00




Geen opmerkingen:

Een reactie posten