dinsdag 10 mei 2016

Stabilo 68/88


Vandaag even een "korte" review betreft de Stabilo 68 en Stabilo 88.
Vaak word me gevraagd of ik deze stiften en fineliners ook heb...
En ja moet bekennen. Dit waren mijn eerste stiften die ik me aanschafte...

Eerst een vrij kleine set hoor maar langzamerhand heb ik alles los erbij gekocht...
En tot nu bevallen ze me heel goed... Ideaal voor mandala,s en kleuren op nummer.. Vind ik zelf ...







Ik vind de Stabilo 68 zeer geschikt voor de wat grotere oppervlakten  de Stabilo 88 is zeer geschikt voor priegel platen ,,,, In de 2 sets zitten een aantal kleuren die gelijk zijn ...Maar door de samenstelling van de inkt kan er een kleine kleurverschil te zien zijn ... voor mij niet hinderlijk .... Mijn ervaring tot nu met de Stabilo is dat ze nauwelijks doordrukken in de kleurboeken waar ik ze bij gebruikt .... Moet eerlijk bekennen in het verleden kleurde ik net zolang over 1 stukje tot ik geen strepen meer zag en juist dat drukte dus vreselijk door .... Sinds ik wacht tot de eerste laag goed droog is en er daarna weer over kleur ga drukt het dus niet meer door ,,,En uiteindelijk toch streeploos ....De kleuren ben ik ook erg over te spreken ....







Mijn eerste set heb ik 3 jaar geleden gekocht en heb er aardig wat platen mee gekleurd .... En nu beginnen er wat stiften leeg te raken... Die vul ik steeds afhankelijk van de kleur die ik moet hebben per 2 weer aan... Zo kom ik niet meer zonder een lege stift te zitten...



Toch ben ik nog op zoek naar stiften die streeploos kleuren maar denk toch dan ik dan afhankelijk ben van een marker soort .... En aangezien mijn boeken "heilig"zijn neem ik genoegen met mijn stabilo,s ....Ben er erg over te spreken...

Beide sets bestaan uit 47 kleuren inmiddels ;) .... .. Hier heb ik de Neons niet van ... Over beide ben ik zeer te spreken .. Dus mocht je op zoek zijn naar goede stiften raad ik je dit merk echt aan ...


ik gebruik gewoon een Algemene link  omdat er veel winkels zijn die deze stiften verkopen ... Zelf koop ik ze tegenwoordig los bij de Readshop of de Bruna, hebben ze kleur niet dan bestellen ze hem gewoon voor me ...


informatie van het internet:

De STABILO Pen 68 is het basis gereedschap voor alle aspirant tekenaars. Voor iedereen die houdt van tekenen en kleuren met intense kleuren.

Hoge kwaliteit viltstift met intense kleuren
Voor lijnen en grote vlakken
Robuuste ronde punt, schrijfbreedte ca. 1 mm
Drukbestendige punt
Geurloze inkt op waterbasis
Geventileerde dop
Kan tot 24 uur zonder dop, zonder uit te drogen
Los verkrijgbaar in 46 kleuren






STABILO point 88

Verkrijgbaar in 30 kleuren waaronder 5 fluos, STABILO point 88 is de fineliner die aan alle
verwachtingen voldoet, zowel van de kleintjes als van de groten.

n° 1 van de fineliners in Europa, hij is ideaal voor het anti-stress kleuren, de doodling en de zentangle
een fijne punt van de hoogste kwaliteit met een tekenbreedte van 0.4 mm
Stabilo point 88 fineliner pen set 0,4 mm





Geen opmerkingen:

Een reactie posten