vrijdag 6 mei 2016

De Verborgen Oceaan - Gastreview Kristel Verbuyst

Toen ik het oproepje zag om een kleurboek te reviewen, twijfelde ik geen moment.
Dus speurde ik het lijstje van kleurboeken af, en zag dat “De Verborgen Oceaan” van Johanna
Bashford nog niet werd besproken.
Zij is namelijk één van mijn favoriete illustrator.

Het boek heeft wit papier, dat vrij dik is. Ideaal om met allerlei kleurmaterialen aan de slag te gaan.
Maar voor ik eraan begon, nam ik eerst een volledige inkijk in het boek.
Hier en daar heb ik foto’s genomen zodat jullie ook even de sfeer uit de oceaan kunnen opsnuiven.






 Zeester en zeepaardje
De eerste platen die ik kleurde zijn de zeester en zeepaard.
De materialen die ik hiervoor gebruikte zijn koh i noor polycolors.





Het papier is zoals ik al had geschreven, wit en stevig.
Het is niet stroef en zeker niet te glad, ideaal om verschillende kleurtechnieken te gebruiken.
Bij deze platen heb ik getracht om de druk van het potlood te testen en de kleurintensiteit op het papier.

De tekeningen spreken enorm aan en brengen je direct in de onderwaterwereld.
Eens je aan de kleurplaat begint, kan je werkelijk niet stoppen tot deze afgewerkt is.

Daar ik graag achtergrond kleur met pastelkrijt, heb ik gekozen om enkel de achtergrond van het zeepaardje te kleuren.
Ik kreeg de indruk dat pastelkrijt goed werd opgenomen op het papier en tegelijkertijd deze goed kon uitsmeren.

Doodskop
Ik was nieuwsgierig hoe het papier de inkt van stiften en of fineliners opneemt.
Dus koos ik er voor om doodskop in te kleuren met fineliners.
Deze tekening heeft vrij veel fijne stukjes om te kleuren, dat ik bewust niet voor de gewone stift heb gekozen.

Kleuren met stiften ben ik niet gewoon, en das best te zien aan de kleurplaat

Kleuren met fineliners was wel leuk, maar natuurlijk ben je beperkter in de manier van kleuren.
Ook kan je de strepen zien van de stiften, dat op zich wel een minpunt is, maar dat heeft uiteraard niets met het kleurboek te maken.

De tekening was wel heel leuk om te doen en de inkt drukte helemaal niet door.
De inkt werd heel goed opgenomen wat het leuker maakt om te werken met stift.
Het werd gelukkig geen kliederwerkje.
Als slot heb ik ook achtergrond met pastelkrijt bewerkt zodat de kleurplaat nog meer tot zijn recht komt.

 Als eindresumé wil ik meegeven dat het kleurboek een plezier is om erin te kleuren, je wordt meegezogen in de sfeer van de onderwaterwereld.
Het papier is wit en dik genoeg waardoor je met verschillende kleurmaterialen aan de slag kan.
Kortom, het boek is een plezier om te geven, te krijgen, maar vooral om erin te kleuren.

Hierbij wil ik mijn dank uiten aan Jacqueline Norder en het team van PerfectSweetColors om mij de
kans te geven om dit boek te reviewen.
Nog veel kleurrijke groeten

Kristel


Dit prachtige boek is te bestellen bij Allesvoorkleuren voor 10,99

*********************************************************************************


Dank je wel Kristel  voor je mooie gast review....

Lijkt het jou ook leuk om een gast review te schrijven over een boek of kleurproduct wat we nog niet hebben besproken.. Dan nodig ik je uit om Hier de lijst te bekijken van de geschreven reviews. Wie weet staat die van jou er nog niet tussen en wil je anderen je mening laten weten over jou boek of kleurproduct! ..
Dat mag!!! je mag mij benaderen via mail:  Jacquelinenorder1978.jn@gmail.com of  prive op Facebook  ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten