zondag 6 maart 2016

Het vragen uurtje met Rinske

Wie ben je?
Hoi! Ik ben Rinske Meutstege en ik ben 25 jaar oud.


Wat is je favoriete boek?
Mijn favoriete kleurboek? Dat zijn er eigenlijk twee, hahaha. Lost Ocean en Dagdrömmar.


Wat doet kleuren met je?
Ik doe tekenen en kleuren al mijn hele leven omdat ik het erg leuk vindt. Maar ik ben een half jaar terug voor 100% afgekeurd, en is het nu echt een tijdverdrijf geworden. En ik kan daardoor de dag doorkomen en een beetje ontspannen.


Wat zijn je lievelingskleuren en zie je dit ook terug in het kleuren?
Mijn lievelingskleur is lichtblauw! En die zie je echt in elke plaat of tekening terug!
Welke kleuren gebruik je nooit?
Ik gebruik eigenlijk nooit de metallic kleuren en goud en zilver erg weinig.
Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
De plaat waar ik het meeste trots op ben is de plaat met een groep liggende tijgers! Vind ik echt heel echt lijken.


Ben je op dit moment ook met een creatie bezig?
Ja, ik ben op dit moment bezig in het kleurboek Lost Ocean, en ben net klaar met de vissen.


Waar kleur je het liefst mee? Met stift of kleurpotlood?
Ik kleur het liefst met kleurpotlood.


Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?
Ik heb eigenlijk maar één merkpotlood om mee te kleuren en meteen mijn favoriet en dat is de Faber Castel Polychromos.





Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten ( site) ?
Via internet: Amazon.de Penstore Bol.com haal ik mijn kleurboeken vandaan.
Maar ik gebruik ook heel vaak Pinterest om kleurplaten uit te kunnen printen.


Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
De Savanne, The Menagerie kleurboek staan zeker nog op mijn verlanglijstje.


Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?
Heel veel filmpjes kijken op Youtube hoe andere mensen kleuren. Als je in het engels intypt krijg je vaak meer tutorials. En veel oefenen. In het begin heb ik eerst een paar boeken en potloden van de action gekocht en toen ik door kreeg dat ik het echt meer wilde gaan doen en het leuker begon te vinden, heb ik stabilo kleurpotloden en fineliners gekocht. Nu ben ik zover dat ik de Faber Castel heb.
Ook kijk ik naar andere kleurplaten van mensen en stel ik af en toe vragen hoe ze het hebben gekleurd. Zo krijg je zelf een techniek en een idee wat voor jou het beste bij je past.






Heb je zelf een blog of of of? zoja link:


Ja, ik heb zeker een blog en een instagram en youtube. Met youtube kanaal net begonnen voor filmpjes dus voor tips en ideeën laat het me weten onder het laatste filmpje! En subscribe! Hieronder


heb ik de links:

Facebook Rinskes kleuren hobbyhoekje
Instagram: Rinskeskleurenhobbyhoekje
Blog: Rinskes kleuren hobbyhoekje
Youtube: Rinskes kleuren hobby hoekje








Geen opmerkingen:

Een reactie posten