zondag 17 januari 2016

Het vragen uurtje met Ingrid

Wie ben je? 
Ik ben Ingrid, 27jaar  uit Wijhe, ik ben net een paar maanden met kleuren bezig.

Wat is je favoriete boek? 
Nee, ik vind de zelf geprinte kleurplaten van pokemon mijn favoriet,
omdat het grotere oppervlakten zijn en geen priegelwerk is, deze kleur ik met potloden van bryunzeel

Wat doet kleuren met je? 
Als ik somber ben, dan ga ik felle kleuren gebruiken, dat fleurt mij dan op, het geeft ook wel rust.
maar ik heb zelf ook rust nodig om aan (priegel) platen te beginnen, ikzelf heb niet veel rust, ben bijna altijd druk,
daarom kleur ik liever grotere opervlakten, als die dan af zijn dat geeft mij rust, en door die rust kan ik dan wel weer aan priegelplaten werken.

Wat is je lieverlings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren? 

Nee ik vind dat kleuren moeten passen bij de plaat, als het kan wat realistisch over laten komen ( wat voor mij als beginner best moeilijk is)

Welke kleuren gebruik je nooit? 

ik gebruik alles wat ik heb (ben ook nog een beetje aan het expirimenteren) maar kleuren of potloden die ik niet heb, kwa merk, kan ik niet gebruiken

Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots? 
De priegeplaat, met de krullen en vele kleurtjes die dan ook kloppen als in het spiegelbeeld van de andere krul.. (weet je welke ik bedoel?)

Ben je op dit moment ook met een creatie bezig? 

Nee ik maak ze liever in 1x af, ik ga binnenkort wel aan een plaat beginnen, die ik eerst op een houten plaat maak, met pyrografie de lijnen in branden (dat is een andere hobby van mij) en die later die nog inkleuren, omdat het op hout is, geven kleuren ook een ander effect.

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood? 

Ligt aan de plaat, een plaat met kleine dingen, als een mandala, zal ik een fineliner gebruiken, vor wat grotere vakken kleuren gebruik ik potlood, wil ook nog gaan expirimenteren met binnenkant potlood en buiten randjes met stift

Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?

Niet echt een favoririet,ik merk wel dat de bryunzeel potloden en stabilo fineliners op kwaliteit gezien wel beter zijn dan action of andere goedkopere merken.

Waar haal jij je boeken (winkel)  of kleurplaten ( site) ? 

Ik print mijn platen van pokemon via internet, of ik haal wel de boeken bij goedkopere winkels, als action, kruidvat, euroland enzo

Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje? 

Kleuren in de pocket, een a5 of iets kleiner formaat boekje met 10 potloden erin, mooi als 1 geheel, hard cover, handig mee te nemen
(helaas zonder puntenslijper)

Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan? 

nou ik ben zelf een beginner, ik heb zelf rust nodig om te kunnen beginnen aan een plaat, maar dit kan verschillen per persoon natuurlijk.

Heb je zelf een blog of of of? zoja link ;) 
Nee niet over inkleuren alleen , ik heb wel een website over pyrografie waar mijn creaties op staan, daarbij kun je er wel voor kiezen om (zoals ik zei bij vraag 7 `bezig met creatie`) eerst de plaat van een boek over te trekke op hout dit dan in te branden (de vaste lijnen)  en de rest wel in te kleuren.Ingrids-pyrografie





1 opmerking:

  1. Toch ben je al goed op weg Ingrid :) Mooie platen heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen