zaterdag 16 januari 2016

Het vragen uurtje met Tamara

wie ben je? Ik ben Tamara van Soldt, 36 jaar oud, getrouwd met Stefan sinds september 2000. Geen kinderen maar daar in tegen twee geweldige labradors. Hobby's naast kleuren zijn tekenen, schilderen, lezen, borduren en ook breien heb ik sinds kort weer opgepakt. Bepaalde hobby's voer ik minder of niet meer uit op dit moment. Ook Wandel en fiets ik graag met mijn twee hondenmeisjes.

Wat is je favoriete boek? In principe hebben al mijn kleurboeken wel iets wat mij aanspreekt maar moet ik er echt 1 kiezen dan staat het boeddhisme kleurboek boven aan. Ook haal ik graag mijn platen van pinterest.
Wat doet kleuren met je? Kleuren brengt mij overwegend rust. Ook heb ik iemand leren kennen via een groep. Het breid dus ook mijn sociale kring uit. Soms kan ik ook dingen van mij af kleuren. Werkt niet altijd maar als dat lukt is dat mooi meegenomen.

Wat is je lievelingskleur en zie je die ook terug? Vroeger als kind had ik echt een lievelingskleur, nu als volwassene niet meer. Omdat in principe alle kleuren mooi zijn als je het maar in de goede context combineert.

Welke kleuren gebruik je nooit? Ik gebruik dus alle kleuren al gaat geel minder hard.

Op welke Kleurplaat ben je het meest trots? ik heb meerdere kleurplaten die mooi zijn geworden. Maar deze plaat in de begintijd gemaakt spreekt mij aan door het kleurgebruik.





Ben je op dit moment met een creatie bezig? Ja zeker. Doordat ik op meerdere kleurgroepen zit heb ik nu twee platen onder mijn hoede waar ik mee bezig ben. 1 onder de noemer bloemen, de ander onder dieren. In principe ben ik altijd met 1 ding tegelijkertijd bezig tenzij zoals nu ik tegelijkertijd teken.

Waar kleur je het liefst mee met stift of potlood?
In principe met potlood omdat je Bv veel mooier met kleurverloop kan werken. Maar de combinatie potlood en stift of combinatie gelpen, pastelkrijt vind ik ook erg leuk.
Heb je een favoriet merk om mee te kleuren? Faber classic maar ook bruynzeel expression vind ik erg fijn







Waar haal jij je boeken of kleurplaten. Ik haal mijn boeken het meest weg bij BOL als ik zeker weet dat ik die graag wil hebben. Tevens hebben de Primera en de boekhandel in onze wijk een goede klant aan mij. Ook haal ik veel platen weg van pinterest. Aelk boek staat nog op je verlanglijstje? Geen met meer dan 100 uitgeprinte kleurplaten en rond de 14 boeken voel ik mij een gezegend mens.

Mensen die het beginnen met kleuren zitten vol vragen wat raad jij ze aan?
Volg je gevoel. Lees veel op de kleurgroep. Vraag ook als je vragen hebt. Begin met redelijk tot goed materiaal. Denk Bv aan bruynzeel keverblik, hier zitten heel veel kleuren in, kleuren oke. Voor de mensen die onder een tientje kwijt willen zijn zijn de dubbelzijdige potloden van bruynzeel een leuk begin. Print je platen uit. De rest komt later wel.

Heb je zelf een blog? Nee ik vind mijzelf niet zo goed dat ik vind dat een blog wat gaat bijdragen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten