woensdag 17 oktober 2018

Elke dag een foto - BBNC Uitgevers

Van BBNC kreeg ik dit boek: Elke dag een Foto, Dank jullie wel daarvoor.




In dit boek vind je 366 fotothema's die je inspireren om elke dag een foto te nemen.


Zelf heb ik een aantal opdrachten gedaan zodat jullie een beetje een idee krijgen van de opzet van dit boek.
Het is heel leuk voor zowel een beginnende fotograaf als voor iemand met meer ervaring in de fotografie. 


Het is heel grappig opgezet met hele afwisselende thema's. Sommige zijn heel vanzelfsprekend terwijl er voor andere foto's echt even nagedacht moet worden. Hoe leg je bijvoorbeeld 'nee' vast.. Dit is mij dus ook niet gelukt haha. 

Hieronder heb ik wat opdrachten uit het boek gehaald om jullie een beter beeld te geven:
11. Huid
Een tattoo van mij waar ik wel erg trots op ben.


26. Tuinkabouter
Tijdens een dagje Volendam zag ik dit kaboutertje dat wilde ontsnappen.
36. Ogen
De mooie kraalogen van onze hond Rang
47. Zelfportret 
Zo hebben jullie ook een beeld bij de persoon die de review typt 

48. Stapel 
Wij zijn erg Disney fan en toevallig waren wij bezig onze collectie op volgorde te zetten.

68. Technologie 
Deze opdracht heb ik naar mijn man toe gestuurd die op een schip werkt en hoe gaaf is dit een kijkje in de machinekamer.

128. Zonsondergang 
Vanaf onze flat zes hoog is de zonsondergang altijd pracht te zien.

160. McDreamy 
Mijn man is toch echt wel voor mij McDreamy.


Er is ook een opdracht waarbij je een vreemde moet vragen of je een foto van diegene mag maken, dat moet je maar net durven. 





Het is vooral ook handig dat er een inhoudsopgave achterin zit. Zo kun je altijd de opdracht weer terugvinden in het boek. En als je met een bepaalt doel opstap bent geweest dan heb je altijd nog een lint dat tussen de bladzijdes zit zodat je gelijk weer terug bent bij je opdrachten.

Het mooie aan deze opdrachten zijn dat je er elk moment van het jaar mee kan beginnen of je nu opdracht 1 in januari maakt of pas begint in maart het is helemaal aan jouw

De laatste twee opdrachten in het boek zijn wel heel erg gaaf daar sluit je dan het jaar mee af.
365. Oliebol
366. Vuurwerk
Ik zou jullie zeker aanraden dit boek te kopen de opdrachten laten je uit je comfortzone stappen en is het niet gaaf als je al de opdrachten hebt gedaan en weer terug kan bladeren je krijgt zo een eigen fotoboek.

Het boek Elke dag een foto is te koop bij.
BBNC.nl
Bol.com
Bruna.nl
Voor € 12.50.



x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten