vrijdag 7 september 2018

Botanicum - Maria Trolle !

Van BBNC Uitgevers kreeg ik pasgeleden het boek Botanicum thuisgestuurd .. Dank jullie
wel๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Zoals we gewent zijn van Maria Trolle haar boeken bestaat dit boek ook weer uit prachtige bloemen, dieren  en bos gebeuren .. Zelfs een tikkeltje sprookjes achtig …

Ook dit boek heeft weer een stevige Kaft met een linnen rand.. De titel van het boek is in gouden letters geschreven .. Alleen dat straalt al heel chique uit …

Het papier is weer van super goed kwaliteit wat weer voor veel materialen geschikt is …. Maar let op dit geld niet voor Markers....Die drukken vrijwel altijd door in boeken!!!

De platen zijn weer heerlijk veelzijdig . En natuurlijk staat er ook in dit boek weer een bloemenregister waar je dus per pagina de naam van de bloemen kan vinden zodat je ze eventueel natuurgetrouw in kan kleuren …. Maar ook kan je je Fantasie er op los laten gaan ..En natuurlijk je eigen gekozen kleurtjes kan gebruiken ….


 De eerste plaat die ik heb gekozen om te kleuren is de plaat met het eekhoorntje met de Japanse Sierkers …...Hier heb ik google voor gebruikt en kwam er al snel op uit dat ze roze van kleur waren … Vond de plaat ook erg leuk om te doen …


Plaat 2 kennen jullie ongetwijfeld wel van mijn profielfoto op facebook … Toen ik klein was was ik helemaal gek van het sprookje Duimelijntje ..
Deze plaat deed me er echt aan denken en wist ook direct welke kleurtjes ik wou gebruiken voor de rozen en het meisje … En nog steeds ben ik tevreden over het resultaat ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡ ….



De boeken van Maria Trolle blijven prachtig. En ja ook deze raad ik aan … Maar wil je liever eerst een filmpje zien Dan raad ik je aan even op YouTube te kijken …

Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 14,99




Samenvatting


Stap in de magische natuurlijke wereld van Maria Trolle in
haar nieuwste kleurboek Botanicum. Haar prachtige lijnenspel
vormt de ultieme basis voor een perfecte kleurplaat. Liefhebbers van
natuurlijke motieven, met weelderige bossen vol kleurrijke planten
en bloemen kunnen hun hart ophalen. Van zomerse pioenrozen en
pauwenveren tot herfstkransen en winterse lelietjes-van-dalen.
Het boek is prachtig uitgevoerd met een kartonnen kaft, goudkleurig
linnen band, gouden opdruk en goudfolie op de voorkant en prachtige
diepzwarte schutbladen. Het papier is licht getint, waardoor de kleuren
extra mooi uitkomen. Je zal tot over je oren verliefd worden op de 96
pagina's vol met weelderige tuinen, planten, bloemen en dieren - zo uit het
Scandinavische landschap geplukt.
Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso, net buiten
Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een de rode draad door
haar werk, waarbij ze zich dagelijks laat inspireren door planten, bloemen en
dieren - het liefst uit haar eigen tuin.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten