zaterdag 2 juni 2018

Kleuren op canvas

De laatste dagen zag ik (Ingrid) iets nieuws voorbij komen. Mensen die kleuren op vellen canvas. Voor jullie ben ik op onderzoek uit gegaan wat dit nou is.

Het blijkt dat deze vellen te koop zijn bij de Action voor 99 cent per 7 vellen A4-formaat.


In eerste instantie kon ik ze niet vinden maar ze liggen dus bij de fotolijstjes. Het is namelijk officieel fotopapier.

Uiteraard ben ik ook voor jullie gaan uitproberen hoe dit nou eigenlijk kleurt. Je print een plaat uit op dit papier. Ik heb gekozen voor een plaat uit Wild 2 van Benneth Klein.


Deze plaat is gekleurd met Prismacolor premier potloden. Het is best even wennen hoor kleuren op canvas. Jullie kennen misschien wel de voorgedrukte canvas platen van de Action dus is wat gladder papier. Dit is meer verglijkbaar met het canvas waar op foto's afgedrukt worden het papier is dus ruwer. Het effect is ook heel anders wanneer je op dit papier kleurt.

Canvas voelt veel steviger aan dan gewoon papier. Zeker een aanrader om eens te proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten