zondag 4 februari 2018

Love origami!

Van BBNC ontving ik (Ingrid) het boek Love origami! Waar voor mijn dank.


Je hebt vast wel eens gehoord van origami, een Japanse papier vouwkunst. Regelmatig heb ik geprobeerd om zo'n mooi gevouwen papier kunstwerkje te maken. Na stap 2 was ik de weg meestal al kwijt en gaf ik het op. Als ik de omschrijving van dit boek mag geloven zou dit boek dan voor mij ideaal zijn.

In dit boek vind je 20 avontuurlijke origamidieren gevouwen door Ross Symons. Op Instagram heeft Ross 365 dagen lang een origineel origami ontwerp gemaakt en geplaatst.

Achter in het boek vind je 20 vellen origami papier in verschillende kleuren om de ontwerpen mee te kunnen vouwen.

Het boek begint met uitleggen van de basis vouw instructies zoals een bergvouw, dalvouw en bijvoorbeeld visbasis. Dit kun je eventueel eerst oefenen met vouwblaadjes of vellen (cadeau) papier die je in vierkanten van 15 bij 15 knipt.



Als je dit onder de knie hebt kun je verder gaan met de verschillende dieren in dit boek. Stap voor stap word uitgelegd aan de hand van foto's hoe je deze vouwt.


Gezien mijn eerdere ervaringen met origami of moet ik zeggen frustraties ben ik begonnen met een simpele. Aangezien ik het zonde vind om gelijk een vel origami papier te verknoeien heb ik vouwpapier gebruikt wat we nog in huis hadden. De ijsbeer leek mij erg geschikt om dit mee te gaan proberen, ik was al voorbereid op een groot fiasco maar tot mijn verbazing kwam ik aan het einde van de stappen en zie daar mijn eerste origami kunstwerk.



Zoals je kunt begrijpen had ik nu de smaak te pakken en ben ik gaan kijken welke ik nog meer wilde proberen. Nu ging ik wel voor het origami papier achter in het boek. Dit is wat dunner papier waardoor het vooral met meerdere lagen wat makkelijker te vouwen is. Mijn tweede projectje is een schattig uiltje.


Ook deze is erg leuk gelukt en nu dacht ik yes ik kan het.

Tenslotte heb ik besloten om een ingewikkelder patroon te gaan proberen. Vol vertrouwen met dit boek bij hand heb ik een vel bruin origami papier achter uit het boek gehaald en begonnen aan de vleermuis. Zeker geen simpele opgave om de vleermuis te vouwen maar tot mijn grote trots is het wel gelukt.


Wil jij ook graag origami leren vouwen maar heb je het net als mij tot dusver altijd gefrustreerd opgegeven? Koop dan zeker dit boek want met de stap voor stap foto's in dit boek gaat je het zeker lukken om mooie origami kunstwerken te vouwen!

Dit boek is via onderstaande link te bestellen voor €9,99

Love origami!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten