woensdag 15 november 2017

Sprookjes

Ik  ( Laila) had jullie beloofd dat ik vandaag zou melden welke sprookjes er staan in het kleurboek
'once upon a time'.
Een aantal mensen hadden een gokje gedaan, maar toen kwamen er antwoorden waar ik niet aan gedacht had. Help! Gelukkig heb ik een oplossing gevonden, ik heb contact gezocht met de tekenaresse van dit prachtige boekje en nu kan ik dus de juiste antwoorden melden gelukkig.

Op deze foto zien we;
Doornroosje
De rattenvanger van Hamelen (wat volgens de tekenares niet een officieel sprookje is maar een vertelling)




De prinsen zwanen
Belle en het Beest
Op de tweede foto zien we:
Jaap en de bonenstaak
Sneeuwwitje
Hans en Grietje




Deze is wat moeilijker aangezien er ook voor ons toch wat onbekendere sprookjes tussen staan:
Roodkapje
Repelsteeltje
Goudlokje en de 3 beren
De vogel Feniks
3 geitjes en een trol
Rapunzel
De kikkerkoning (de prinses met de gouden bal)
Het lelijke jonge eendje
De laatste is weer wat makkelijker op een sprookje na waar velen dachten aan Nils Holgerson:
Duimelijntje
Assepoetser
De gelaarsde kat
De kleine zeemeermin












Er staan ook nog wat dingen op die niet echt bij
de sprookjes horen maar zijn getekend als opvulling. Ik zal jullie niet alle sprookjes gaan vertellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten