dinsdag 31 oktober 2017

Kleuren mannen anders als vrouwen?

mannen versus vrouwen 1



 Ik kwam dit plaatje tegen op internet dat mannen kleuren anders zien als vrouwen.

Na het zien van dit plaatje dacht ik zou dat echt zo zijn? Ik ben eens gaan zoeken op internet. En inderdaad zien mannen kleuren anders al vrouwen. Volgens wetenschappelijk onderzoek is het niet zo dat ze minder kleuren zien zoals dit plaatje suggereert maar wat vrouwen bijvoorbeeld nog donkerder geel noemen is voor mannen lichtgeel. Ook hebben zij meer moeite om verschil te zien in sommige kleuren. Hoe dit kan is niet duidelijk.

 Toen vroeg ik mij af zouden mannen als gevolg hiervan dan ook anders kleuren? Hiervoor heb ik de proef op de som genomen. Ik heb twee keer hetzelfde kleurboekje gekocht, mijn man kleurpotloden gegeven en aan het werk gezet. Daarna heb ik met dezelfde kleurpotloden dezelfde mini mandala gekleurd. Dit was het resultaat links is gekleurd door mijn man en rechts door mij:
mannen versus vrouwen
Er zit inderdaad een heel groot verschil in de tekeningen. Maar of dat te maken heeft met het verschil zien in kleur durf ik te betwijfelen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten