woensdag 11 oktober 2017

Handlettering & Doodles + Werkboek Handlettering & Doodles

Van Uitgeverij Kosmos heb ik de boeken Handlettering & Doodles + het Handlettering & Doodles Werkboek mogen ontvangen..
Dank jullie wel hiervoor....

Deze review Bevat dus 2 boeken.. Dit omdat ze kwa kaft erg op elkaar lijken. En omdat  ze gewoon bij elkaar horen ....

Het boek  Handlettering & Doodles Bevat vooral veel informatie over het Handletteren en de Doodles..Maar ook met welke Materialen je goed kan werken ....
Denk dat er in dit boek niet veel Materialen zijn vergeten om te bespreken ..Ik heb in ieder geval zeer veel aan deze info ... Ook zitten er achter in dit boek een aantal oefenbladen maar ook naast de voorbeelden heb je ruimte om iets te kunnen oefenen ...




 Voor mij als "beginner" vind ik het toch wel prettig om mij er eerst in te verdiepen voor ik direct begin ....Er staat trouwens ook super leuke info over kleurgebruik in dit boek ... Eigenlijk kan je het zo gek niet bedenken of het staat hier volgens mij wel in vermeld.....





Wat ik wel heb ontdekt is dat ik niet zo van de poppetjes en de bloemen ben om te Doodelen .... Maar daarin tegen simpele dingen zoals puntjes blaadjes .. sierlijke slingers vind ik wel weer heel erg leuk ....

Kortom een boek die je nodig bent 😋😋





















Zoals je al bovenin deze review heb kunnen lezen heb ik dus ook het Werkboek mogen ontvangen .. En wat is die super gaaf!!!!
Dit gaf me even een basisschool gevoel ... Alle letters van de alphabet staan in dit boek om te oefenen .... Eerst ben ik eens bezig gegaan met een paar woorden die nageschreven moesten worden ... Had trouwens niet verwacht dat ik het kon .. Maar ben zeer tevreden met het resultaat 😁



Omdat ik best veel foto,s heb gemaakt Heb ik ze klein hier op de blog weergeven maar als je op de foto klikt zie je ze dus groot ....

Er staan dus ontzettend veel lettertype,s in dit boek waarmee je direct aan de slag kan om te oefenen.. En dat heb ik dus gedaan ...
Natuurlijk zie ik wel wat verbeter puntjes bij mijn creaties...  maar dat zal met de tijd komen ... Ik denk dat ik in bepaalde dingen nog te voorzichtig ben en het te perfect wil .... En dat is toch iets wat ik moet leren los te laten 😊


Ja ik raad deze boeken aan .. Het handlettering doodles  werkboek kost 9,99 En het boek Handlettering en doodles kost 14,99 zijn beide te koop bij bol.com



















Informatie van het internet :

Samenvatting

In het Werkboek handlettering & doodles staan vele voorbeelden om letters en doodles stap voor stap te oefenen. Dit werkboek hoort bij het basisboek Handlettering & doodles van Marieke Blokland. Experimenteer met lekker veel teken- en schildermaterialen, oefen zoveel mogelijk en maak je eigen letterkunst in simpele stappen!


Samenvatting

In Handlettering & doodles van Marieke Blokland staan heel veel voorbeelden om letters stap voor stap te tekenen en te versieren. Marieke maakt hierbij gebruik verschillende teken- en schildermaterialen: van markers, ecoline tot waterverf. Gehandletterde quotes op kaartjes of labels kun je vervolgens opleuken met simpele tekeningetjes, ofwel doodles. Ook hiervoor staan diverse voorbeelden ter inspiratie. Maak je eigen letterkunst in simpele stappen!

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten