dinsdag 11 juli 2017

Bruynzeel Expression 72 stuks !

Van Bruynzeel Holland kreeg ik het prachtige doos 72 Expression Colour thuis gestuurd ...Dank jullie wel hiervoor ....

Als ik de doos binnen heb  vallen mij direct de prachtige kleuren op die hier in zitten ... Velen kennen deze potloden al vanuit de kleinere sets .. Alleen ik dus nog niet ... En was wel heel benieuwd hoe ze zouden kleuren.....

Als eerst ben ik maar eens een kleurenkaart voor jullie gaan maken op volgorde hoe ze in de doos liggen bij aankoop... Mijn eerste indruk bij het kleuren van de kleurenkaart is heel positief ..
volgorde bij aankoop doos 



Toen ik deze kleurenkaart poste op mijn groep, kreeg ik al snel de reactie van liggen ze niet op nummer? Nee Dus ... Maar voor de mensen die ze liever op volgorde nummers zien heb ik dus ook een apparte kleurenkaart gemaakt .... Op een bepaald moment ging ik de mist in .. Omdat ik dacht slim te zijn en de nummers alvast in voren op te schrijven .. Helaas in de laatste 2 rijen miste ik dus een aantal kleuren 😅😅😅
op volgorde nummer
Ach wie weet is dit een hint naar misschien nog een grotere set?







De eerste plaat die ik besloot te kleuren staat kwa kwaliteit papier zeer bekend als geschikt voor veel Materialen ... Ik heb besloten om Niet teveel poespas uit te halen .. Maar gewoon met verschillende druk de plaat te kleuren ... Het papier werkte super mee ... En het was alsof de potloden over het papier gleden zonder teveel druk ...
De techniek wat ik hier heb toegepast is eigenlijk heel simpel ..Bij de randen ben ik met een harde aanzet en zo naar het midden gaan werken met een lichte druk op de potlood .... Waardoor je een super leuk effect krijgt ...

De potlood voelt wat vettig.. Is hij te vergelijken met de welbekende Bruynzeel keverblik? Nee  beslist niet ... Mijn ervaring met deze potlood is dat hij veel zachter is dan de keverblik ... Waar ik ook fan van ben trouwens .... Ook de set Expresssion  bestaat weer uit 2 lagen potloden van ieder 36 potloden ..Aan kleurtjes dus meer dan genoeg 😁







Tot slot heb ik nog een kleine test gedaan kwa het mengen van kleuren .... Ook dit ging fijn maar toch behaalde ik voor mijn gevoel niet het gewenste resultaat ...
Wat ik erg leuk vind aan deze doos is dat de kleuren vrij zacht overkomen op papier ...Waardoor het weer een prachtige aanvulling is op bepaalde andere merken die ik heb...

Of ik deze potloden aanraad? Zeker weten!!!  Bol heeft verschillende sets te koop van dit merk in sets van 12 , 24 , 36 en natuurlijk de 72!!
Deze set is te koop bij Bol.com voor 30,65



Productbeschrijving
De kleurpotloden van Bruynzeel Expression zijn ideaal voor kleuren voor volwassenen en andere creatieve hobby’s! Ze zijn van hoge kwaliteit en hebben een sterke, dikke kleurkern van 3,3 mm met hoogwaardige pigmenten. Dat zorgt voor een perfecte kleurafgifte, zonder hard op het potlood te hoeven drukken! De verpakking bevat 72 kleurpotloden.

Alle potloden van Bruynzeel zijn met zorg vervaardigd uit verantwoord verkregen hout. Ook zijn Bruynzeel potloden dubbel gelijmd, zodat ze extra sterk zijn en de kans dat de kleurkern breekt – bijvoorbeeld als het potlood op de grond valt – minimaal is! Dit voorkomt gebroken punten en zorgt ervoor dat je het potlood amper hoeft te slijpen. Bruynzeel, voor langdurig kleurplezier!

Gebruik een kleurenpuntenslijper voor een optimale levensduur van het kleurpotlood.

Expression
Bruynzeel Expression is de perfecte basis voor iedereen die graag creatief bezig is. Bruynzeel Expression bestaat uit een complete lijn grafiet-, kleur- en aquarelpotloden., verpakt in mooie bewaarblikken met een knipoog naar de Nederlandse oorsprong van het merk Bruynzeel. Kortom, een mooie opstap voor de beginnende kunstenaars.

1 opmerking: