zaterdag 13 mei 2017

Kleurboeken heel of?

Soms zie ik wel eens voorbij komen dat mensen hun kleurboeken laten inbinden of loshalen.
Persoonlijk vind ik het zonde van mijn boeken. Natuurlijk zijn er inmiddels al heel veel kleurboeken met een Perforatierandje of een ringband...

Toch zijn we wel benieuwd wat jullie doen .. Halen jullie je boeken uit elkaar? of vind je het net als ik zonde....


Voor de mensen die dit prettiger vinden kleuren heb ik de volgende methodes gevonden.


Uitsnijden met een mesje.
De platen worden met een mesje los gesneden uit het boek en daarna in een map bewaard. Tip gebruik hiervoor wel een scherp mesje.



Laten inbinden in een spiraalband
Er zijn er ook die boeken weg brengen om ze te laten inbinden in een spiraalband. De kosten hiervan variƫren van een paar euro tot soms wel 10 euro, afhankelijke van waar je het laat doen. Het loont dus zeker de moeite als je dit wilt laten doen om het eerst goed uit te zoeken.

1 opmerking:

  1. Inderdaad snij ik ze uit met een scherp mesje en wanneer ze klaar zijn doe ik ze in een map met plastictassen. Dan zijn ze goed bedekt en makkelijk te bladeren. Het is zonde van zo'n kleurboek maar, er zijn altijd tekeningen die geen voorkeur hebben.

    BeantwoordenVerwijderen