woensdag 5 april 2017

Mandala Fun kleurboeken

Van Dutchbook B.V kregen wij (Jacqueline en Renée)  een setje Mandala boekjes thuis gestuurd ...

Dit zijn boekjes die onder andere bij de Action te koop zijn 😉
Ik heb  al een aantal van de vorige series...
Maar moet bekennen dat ik dit wel de 3 leukste boekjes vind ...

De kleurplaten die er in staan zijn dubbelzijdig gedrukt.. En hebben een perforatie randje ...
Het papier voelt wat grof aan maar uit mijn ervaring is het heerlijk fijn papier om op te kleuren ...
Maar goed smaken verschillen he 😉 ... Ik ( Jacqueline)  vind het papier in ieder geval lekker weg kleuren 😀 ...
niet na bewerkt 

De eerste plaat die mijn aandacht trok kwam uit het rood /roze boek ...

Heb besloten om hem te kleuren met verschillende merken Aquarel potloden.Lyra,Stabilo, Derwent Inktense.. Ik zal eens laten zien hoe het er uit zag zonder water en na bewerking met water ....

Rood roze boekje
Ik gebruikte hier zeer weinig water ... en ben tevreden met het resultaat ... Zie je wel dat de kleuren veel helderder overkomen?
De platen die in het rode boekje staan zijn erg leuk ...



Stift (Stabilo)  drukt trouwens ook niet door..Want dit heeft toevallig een vriendin voor me getest .Het gele boekje trok direct haar aandacht ...En de plaat met de bloemen wou ze wel kleuren ..Wel  heel leuk om je visite aan het kleuren te krijgen trouwens😊...

Geel boekje












En tot slot het laatste boekje ... De Paars Roze ...
In dit boekjes staan ook weer super leuke platen ... Hier heb ik trouwens een plaat gekleurd met een goedkoop merk aquarel .. helaas moest ik hier ook veel water bij gebruiken om een leuk effect te krijgen .... Door het vele water wat ik moest gebruiken ging het papier helaas erg bobbelen..
Maar daarom zijn de platen niet minder... Ook hier staan weer prachtige mandala platen in ....




Ook ik ( Renée)  mocht een 3 leuke boekjes ontvangen van Dutchbook BV. Als je boekjes opent zie je verschillende soorten mandala's. Ik werd in ieder geval helemaal vrolijk van alle afbeeldingen. Veel bloemen, hartjes maar ook verschillende vormen. Elk boekje heeft maar liefst 72 afbeeldingen. Het is door iedereen in te kleuren. De afbeeldingen zijn niet erg moeilijk in te


kleuren. Maar toch wel uitdagend omdat je leuk kan spelen met de kleuren en overgangen van kleuren.  De afbeeldingen zijn zowel aan de voor en achterkant van de blz. gedrukt. Eerst maakte ik me daar een beetje zorgen over. Zal het wel met stift te kleuren zijn maar dit gaf totaal geen probleem. Het papier voelt wat grof aan maar dat vind ik zelf wel prettig.

Uit het roze boekje
Mijn eerste afbeelding komt uit het roze boekje.
Deze vrolijke plaat heb ik gekleurd met Stabilo stiften en Staedtler stiften. Daarnaast heb ik de gelpennen van de Action gebruik voor een beetje effect.  Ik merk wel dat het papier een beetje gaat rullen. Maar dit is minimaal. Met de gelpennen merk ik totaal geen problemen. . 

Uit het gele boekje





De tweede kleurplaat heb ik gekleurd met Kohl I Noor potloden. Dit papier is super voor potloden. Het papier pakt mooi de kleuren






Uit het paarse boekje



Deze laatste kleurplaat heb ik gekleurd met de alcohol markers van de Action. Ik ben dol op die kleurtjes. Grote nadeel is wel dat het heel erg doordrukt dus ben je de kleurplaat aan de achterkant kwijt. Maar dit ligt meer aan de alcohol markers dan aan het papier.







Het grote voordeel van dit boekje is dat je kleurplaten eruit kan halen. Er zit een speciaal scheur randje in het boek zodat dit gemakkelijk gaat.











Om heel eerlijk te zijn, zijn dit mijn meest favoriete boekjes van de Action. Prachtige afbeeldingen waar een ieder erg vrolijk van wordt.Voor een ieder te kleuren en  ze kosten maar 99ct per stuk bij de Action.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten