zaterdag 1 april 2017

De Magische Stad

Chantal en ik ( Renée) hebben hem samen gereviewd voor jullie.

De Magische stad is een kleurboek van Lizzie Mary Cullen.
Het boek neemt je mee in een rondje langs de wereld. Je bezoekt steden zoals Londen,
Barcelona en zelfs Amsterdam ontbreekt niet. Het staat vol gebouwen neem als voorbeeld de Eiffeltoren in Parijs. Er staan 96 prachtige platen vol gebouwen en geweldige details in om in te kleuren.



Deze platen zijn gekleurd door Chantal:



Plaat 1 Hyde Park in Londen:
Deze heb ik gekleurd met de Derwent Inktense potloden. Wat een feest om met deze potloden in dit boek te werken( bekijk ook eens de you-tube filmpjes die hierover te vinden zijn). De platen vragen er gewoon om met deze intensieve kleuren te werken. Het papier blijft ondanks het water erg mooi en drukt niet door.



Plaat 2 het ST.Pancras in Londen.
Ingekleurd met de Staedtler stiften. De plaat was voordat ik begon geweldig, maar ik moet eerlijk bekennen ik ben niet tevreden met het eind resultaat. De stiften drukten erg door en streepten erg op het papier. Daarbij moet ik dan wel de kanttekening zetten ” dat Ik en kleuren met stiften niet echt een geweldige combi is” nee trouwen zullen wij nooit.

Zelf heb ik voor deze plaat gekozen.



Dit is een overzicht van Amsterdam. Hiervoor heb ik Stabilo fineliners gebruikt. Het papier kleurt heerlijk is lekker dik waardoor het niet doordrukt en mooi glad. De platen hebben vele kleine details waardoor je er niet snel mee klaar bent. Helaas heeft na het inkleuren iemand een nat doekje op mijn plaat gelegd waardoor de kleuren wat uitgelopen waren en dan drukt het wel door.



Al met al is het echt een super leuk kleurboek waar je zeker vele uurtjes kleurplezier aan kunt beleven. Al kleurend reis je de hele wereld over.
Dit boek is te bestellen bij Bol.com voor 9,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten