maandag 7 november 2016

Kleurenwiel

Van BBNC Uitgevers kreeg ik het Kleurenwiel thuisgestuurd Dank jullie wel hiervoor..


De kleurenwiel kan je op weg helpen wanneer je even niet weet welke kleuren er precies  leuk bij elkaar staan..
De kleurenwiel bestaat altijd uit 3 primaire kleuren die je weer met elkaar kunt mengen om vervolgens de kleurwiel compleet te maken ....

Met de kleurenwiel kan je super leuke combi,s maken. Door warme en koude kleuren met elkaar te mengen of juist complementair (kleuren die recht tegen over elkaar staan) te gaan gebruiken ...

Eigenlijk kan ik als ik wil super veel over de kleurenwiel vertellen maar eerlijk? Er staat zo ongelooflijk veel info over de kleurenwiel op het internet. Dat ik het best overbodig vind om hier ook wat over te vertellen .Want de uitleg is en blijft hetzelfde... ...Mocht je niet weten hoe je die info op kan zoeken hierbij een algehele link 


Op deze kleurenwiel staat een duidelijke uitleg hoe de kleuren te gebruiken of te mengen ....
Zelf had ik hem nog niet 😊 Maar vind het super handig om hem bij me te hebben liggen voor als ik toch even twijfel welke kleur bij iets staat ....

Ik ben heel blij met deze tool πŸ‘ŒEn raad hem ook zeker aan.


Dit kleurenwiel is te koop bij BBNC Uitgevers voor 4,99

Beschrijving van het internet :


Dit handige kleurenwiel is een onmisbaar hulpmiddel bij het mengen en combineren van kleuren. Door de kleuren in een cirkel te organiseren laat het wiel je zien wat de relatie tussen verschillende kleuren is, wat het effect van het mengen van kleuren zal zijn en welke kleuren goed met elkaar combineren. Draai aan het wiel en je ziet het resultaat als je twee kleuren met elkaar mixt. Je leert over primaire, secundaire en tertiaire kleuren en begrijpt tinten, tonen en schakeringen van tien basiskleuren. Tevens leer je de definities en het gebruik van complementaire, dyadische, triadische en tetradische kleurcombinaties.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten