maandag 11 januari 2016

Mandala-Voor een moment van rust - Deltas

Van Deltas mocht ik het boek Mandala-voor een moment van rust reviewen, Dank jullie wel
hiervoor.

Toen ik het boek binnen kreeg vond ik de voorkant al heel mooi uitstralen. En was ook heel benieuwd naar de kleurplaten in dit boek.
Als ik het boek doorblader valt me direct op dat de kleurplaten die erin staan enkelzijdig gedrukt zijn.En dat ze een scheurrandje hebben.

Wat mij vaak op valt bij mandala kleurboeken met een perforatierandje.Is dat de mandala,s nooit mooi centraal in het midden staan.
Maar dat is in dit boek gelukkig niet van toepassing.. de mandala,s staan mooi centraal in het midden.Dus zeker geschikt om in te lijsten zonder er een schaar bij aan te pas moeten hebben.

Bij het uitzoeken van een kleurplaat zie ik enkele bekende kleurplaten voorbij komen die ik ook in andere boeken heb staan.(maar goed mijn collectie is inmiddels 180 kleurboeken) Dus dan kan je zoiets verwachten.
Zelf vind ik dit geen hinder omdat mij ook wel eens iets mislukt dus heb ze mooi dubbel nu.
De eerste kleurplaat die ik heb gekleurd was in blauwtinten met stift en hier en daar een gelpen.
Het papier werkte mooi mee. En ik ondervond geen hinder tijdens het kleuren.Het papier is van een super goed kwaliteit!



De 2e plaat die ik heb gekleurd was ook met gelpennen en 2 tinten roze. Dit was aan de hand van een kleurschema die we 2 wekelijks houden op de groep Perfectsweetcolors&kleurvitality . Hier heb ik de achtergrond met pastel krijt gedaan en dit werkte ook weer super fijn.




Ook heb ik deels een kleurplaat gekleurd met de Koh-i-noor Progresso kleurpotloden en heb ik wat gedoezeld met geurloze terpentine en een Doezelaar.Dit werkte ook prima.
Al met al weer een super leuk mandala boek met veel mooie mandala,s in verschillende stylen of zwart of witte achtergrond .. je kan kiezen van priegel tot wat makkelijk. Voor ieder wat wils.







Zoals ik net ook al beschreef staan er enkele platen in die ook in andere boeken staan.Toevallig had ik al een keer 1 gekleurd die dus ook in dit boek staat.
Moet zeggen in dit boek Mandala-voor een moment van rust is hij wel veel groter... Wat ik persoonlijk al veel prettiger vind ..


Dit prachtige boek is te koop voor 12,50 bij zowel de lokale boekhandels als Bol.com




Samenvatting                                          

Uitgever: Deltas Centrale uitgeverij
Nederlands
Mandala's vormen een ideaal hulpmiddel om even te ontsnappen uit de alledaagse drukte. Gun jezelf af en toe een moment van rust, kies de mandala die je op dat moment het meest aanspreekt en laat je creativiteit de vrije loop met deze prachtige, gedetailleerde kleurplaten op kwaliteitspapier. Daarna kun je de mandala's eventueel uitscheuren om op te hangen of cadeau te geve




















2 opmerkingen: