zaterdag 5 december 2015

Kleurboek van Groningen-Uitgeverij Passage

Van Uitgeverij Passage mocht ik het Kleurboek van Groningen reviewen Dank jullie wel hiervoor.

Een tijdje terug werd ik door het Dagblad van het Noorden gebeld voor een korte interview
betreft het kleuren voor Volwassenen... Hier heeft ook een kort stukje van in de krant en online gestaan.
Hier werd mij ook gevraagd wat ik er van vond dat er een kleurboek uit werd gebracht over 14 bekende plekken in Groningen.
Was natuurlijk helemaal hyper en was ook super blij dat ik hem mocht reviewen.

Als ik het boek binnen krijg valt me direct al op dat de omslag super gaaf is. lekker fleurig.
Natuurlijk mag je het kleuren zoals de gebouwen er uit zien maar in dit boek kan je ook gerust je fantasie gebruiken.
Achter op de kaft van het boek staan orginele fotos. Dat je toch een beetje zicht hebt hoe de gebouwen in kleur er uit zien.

De eerste kleurplaat die ik heb gekleurd was van de Wall House hierbij heb ik verschillende merken kleurpotlood gebruikt en voor de bomen en de heg
Dacht ik aquarel kleurpotloden te kunnen gebruiken Helaas begon het papier hier wat te bobbelen tijden het drogen maar het resultaat mag er zijn.






De 2e plaat die ik wou kleuren was met stift.. Helaas is hier het boekje niet geschikt voor helaas begon het stiften te "bloeden" Hier baalde ik zo ontzettend van dat
ik jullie die kleurplaat ook bespaar. Wel heb ik even een foto gemaakt van wat ik precies bedoel met
dat het inkt vloeit.

Toch vind ik dit boek super leuk. Maar ben van mening dat hij toch alleen geschrikt is voor kleurpotlood.De kleurplaten die er in staan spreken mij erg aan. Dit boek staan dan alleen plekken in die in de stad te vinden zijn denk hierbij aa de martini kerk-toren , stadhuis ,het UMCG.
Toch denk ik dat het ook heel leuk zou zijn om een kleurboek uit te brengen met bekende plekken uit provincie groningen.

Ben je nieuwsgierig geworden naar dit leuke boek Dan is hij te bestellen voor 12,50 bij Uitgeverij Passage








informatie van het internet:

Fotoboeken van de stad Groningen zijn er volop te vinden. Nieuw is het Kleurboek van Groningen. Niet alleen voor kinderen maar vooral ook voor volwassenen.

Kleuren is onder volwassenen een trend. Het zou stress tegen gaan.

Uitgeverij Passage is met de uitgave van het kleurboek van Groningen op deze rage ingesprongen. Het boek verschijnt precies op tijd voor Sinterklaas en kerst. In het boek zijn veertien tekeningen van Joppe van der Spoel opgenomen die mensen zelf kunnen inkleuren.

De tekeningen worden begeleid door Nederlandse en Engelse beschrijvingen van 14 plekken in de stad Groningen om zelf in te kleuren gaat in de tweede helft van november bij Uitgeverij Passage verschijnen. Het wordt een mooi boek in oblong (liggend) formaat van 27 x 21 cm. Er komen korte begeleidende teksten bij, die zowel in het Nederlands als in het Engels zijn. De tekeningen komen van Joppe van der Spoel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten