zondag 25 december 2016

Vragenuurtje van Wendykleurt

Wie ben je?
Mijn naam is Wendy, ik ben 30 jaar jong en getrouwd met Frank. Samen wonen we in het hoge
Noorden, Delfzijl. Hier wonen wij met onze 2 honden en 4 je-weet-wel katers.
Wat is je favoriete boek?
Als ik echt moet kiezen, dan is het Dagdrömmar van Hanna Karlzon. Eigenlijk ben ik groot fan van al haar boeken. De illustraties spreken mij enorm aan. Daarnaast vind ik de boeken van Johanna Basford ook geweldig. Je kunt je uren uitleven in de boeken van beide dames.
Wat doet kleuren met je?
Ik durf wel te zeggen dat het kleuren letterlijk kleur aan mijn leven geeft. Dankzij het kleuren en alles wat daarbij komt kijken, kom ik mijn dagen door. Vanaf mijn 14e heb ik de ziekte van Crohn en Fibromyalgie waardoor ik aan huis gebonden ben. Het kleuren is echt een onderdeel van mijn leven geworden.
Wat is je lievelings kleur en zie je dit ook terug in het kleuren?
Mijn lievelingskleur is paars en dan in alle tinten. Dit zie je ook terug in mijn platen. Soms denk ik weleens, Wen gebruik toch eens een andere kleur.


Welke kleuren gebruik je nooit?
Ik houd helemaal niet van rood en grijs. Vraag me niet waarom
Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?
Ik heb meerdere waar ik heel trots op ben, maar de allermooiste vind ik deze plaat uit Dagrömmar (Foto met insect in het midden)


Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood?
Een aantal jaar geleden zou ik stift hebben gezegd. Maar nu echt potlood!
Door de Fibromyalgie heb ik nogal wat problemen gehad met de wat goedkopere potloden. Totdat iemand mij wees op de FC Polychromos en de Prismacolor Premier. Ze zijn erg prijzig, maar wat een genot om mee te kleuren!
Heb je ook een favoriete merk om mee te kleuren?


De Faber Castell Polychromos waren mijn allereerste "dure" potloden. Ik kocht een stadje verder een set van 36 voor toendertijd €60.Toen ik er trots mee thuis kwam viel mijn man stijl achterover van de prijs😂 maar wat was ik blij en vooral trots op mijn potloden. Inmiddels heb ik genoeg merken om een heel museum te vullen en manlief kijkt er niet raar meer van op. Hij vraagt zich soms wel af of ik "nog niet genoeg" heb.



Waar haal jij je boeken (winkel)  of kleurplaten ( site) ?
Ik haal bijna al mijn boeken uit het buitenland. Af en toe bestel ik buitenlandse uitgaves via bol. Ik vind het geweldig om van 1 titel meerdere uitgaves te hebben. Vaak is het papier zo verschillend dat ik standaard voor de buitenlandse uitgaves ga
Welk boek(en) staat er nog op je verlanglijstje?
Heel eerlijk? Geen 1! Afgelopen week heb ik het nieuwste boek van Hanna Karlzon binnen gekregen en dat was de enigste welke op mijn verlanglijstje stond. Nu zijn het kaartenboekje en de artist edition nog onderweg
Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen,wat raad jij ze aan?
Geniet er vooral van. Kijk niet naar wat anderen kleuren. Je moet er zelf gevoel voor krijgen en dat gaat echt niet binnen een week. Ook ik leer na al die jaren nog elke keer nieuwe dingen en technieken
bij
Heb je zelf een blog of of of? zoja link
Jazeker heb ik die! Mijn blog is te vinden op Wendykleurt en ik heb een facebookpagina welke ik dagelijks probeer te updaten. Het bloggen staat momenteel op een laag pitje, dus ik raad mensen dan aan om mijn pagina te volgen als ze op de hoogte willen blijven. Mijn pagina is te vinden op wendykleurt



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen