maandag 28 maart 2016

Het vragenuurtje met Lisa van Schie


Hallo allemaal mijn naam is Lisa van Schie, ik ben nu nog 47 jaar, enige tijd geleden heb ik me opgegeven om ook mee te doen aan het vragen uurtje. Hier was door privé omstandigheden nog steeds niets van gekomen.  Ik ben nu huisvrouw na altijd een drukke baan gehad te hebben, was eigen baas dus werkweken van 120 of meer uren waren mij niet vreemd. Deed het graag. Maar zo een vier jaar geleden moest ik pas op de plaats maken. Bleek dat er een klein wondertje in aantocht was. Dus heb mijn bedrijf opgeheven dit was niet te doen meer. Heb hier geen spijt van want we hebben nu een prachtig prinsesje van 3 jaar jong. Onze twee oudste kids zijn begin dit jaar het huis uit gegaan om op zichzelf te gaan wonen.

Mijn favoriete boek is toch wel boeddhisme. ( zie foto)
Ik heb hier nog niet in gekleurd, omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind, ben onderweg en dan ga ik er zeker in kleuren.

Wat kleuren met mij doet?

Kleuren brengt heel veel rust in mijn hoofd. Ben begonnen op aanraden van mijn arts omdat ik ptss heb. En ik vind het fijn om te zien wat ik allemaal kan creëren. En zie dat andere in mijn omgeving er ook van genieten, want ze nemen regelmatig mijn tekeningen mee voor aan hun muur.


Wat is je lievelingskleur en zie je dit ook terug in het kleuren?

Nou mijn lievelingskleur is toch wel rood met aanverwanten, roze, paars, lila. En ja als ik in mijn potloodblik kijk dan zie je toch wel dat die veel gebruikt worden 😌





Welke kleuren gebruik je nooit? 

Nou in principe de hele donkere en sombere kleuren. Maar door de kleuren challenge die ik regelmatig doe met mijn twee vriendinnen Bernice Mager en Debby van Uem-Voortman gebruik ik ze allemaal.

 
Op welke kleurplaat die je hebt gekleurd ben je het meest trots?

Dat is moeilijk heb er een aantal waar ik trots op ben om verschillende redenen.
 (Foto van meisje in het roze.)
 Ik kies toch voor deze plaat, heerlijke kleuren en volgens een kleurschema gekleurd tijden een kleuren challenge. Zo een lief koppie.


Ben ik op dit moment ook met een creatie bezig?

Nou ik ben elke dag wel met één of meer creaties bezig. Gisteravond heb ik mijn plaat afgemaakt zodat ik vanavond weer aan een andere kan beginnen.

(Foto paard)

 

Waar kleur je het liefst mee stift of kleurpotlood? 

Nou dat is simpel, ik kies voor kleurpotloden omdat je daar gewoon zoveel meer mee kan doen. 





heb je ook een favoriet merk om mee te kleuren? 
 
Jazeker, ik kleur het allerliefste met mijn Faber Castell Polychromos heb het blik met 120 stuks dus kan er alle kanten mee op.


Waar haal jij je boeken (winkel) of kleurplaten (site) ?

Mijn boeken haal ik bij Bruna of bij Eci, mijn platen van Pinterest.


Welke boeken staan er nog op je verlanglijstje?

In ieder geval het enige echte Mandalaboek deel 5, Mijn wonderlijke wereld deel 4 van Masja en the mindfull mandala, en natuurlijk het Sketchbook van Benett Klein.


Mensen die net beginnen met kleuren zitten vol vragen, wat raad jij ze aan?

Nou begin met het keverblik van Bruynzeel, goede potloden tegen een redelijke prijs €12,99 bij Bart Smit. En ga onder vinden wat je leuk vind. Doe mee aan een kleuren Challenge daar leer je zoveel van. Maar vooral genieten en naar je gevoel en hart luisteren dan komt het vanzelf goed.

Heb je zelf nog een blog of of of ? 

Nou we hebben onze eigen groep op Facebook .. Hoe kan het ook anders... Kleuren Challenge  en we zijn natuurlijk altijd wel te vinden op PerfectSweetColors&Kleurvitality


Groetjes, Lisa



Ben je benieuwd naar de vragenuurtjes die al geweest zijn? Klik dan hier en leer onze leden kennen.







1 opmerking:

  1. Leuk vraag uurtje Lisa :) Prachtige platen worden hier weer getoond.

    BeantwoordenVerwijderen